Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur stora är era fölisar nu? Min Chilah (Hemerald-Cornetto) blev 7 månader igår och är ungefär 1,40 fram och 1,43 bak
Lusen är 7 månader och lite drygt 1,40. Hur stor räknar du med att din blir?Hur stora är era fölisar nu? Min Chilah (Hemerald-Cornetto) blev 7 månader igår och är ungefär 1,40 fram och 1,43 bak
Lusen är 7 månader och lite drygt 1,40. Hur stor räknar du med att din blir?
Hej på er har äntligen hämtat hem min tjej som är född 29/5-16, hon är väldigt tunn, mamma avlivades för en månadsedan pga ökade smärtor pga gamla skador.
Har ett bra grovfoder (hö) som har en kvot på 7.2 dock för lågt för unghäst har jag förstått, vad skulle ni ge för att hon ska gå upp i hull och växa normalt?
Då har våra små föl blivit ettåringar.
Jag tycker att de är föl till födelsedagen.Det är ju bara för administrativa skäl som man vill att alla ska räknas vara födda 1/1.Då har våra små föl blivit ettåringar.
Jädrans mög alltså, lilleman är dålig i magen igen. Alltså inte diarréig utan pruttig. Bajset är lite mjukt och så men i bollar, det är bara det att han är så kladdig i rumpan, jag blir tokig. Han stod inne i natt och fick Gastro Support och lite ProViva. Ska köpa det där Quick Fix tänkte jag och se om det gör nån skillnad. Fattar inte vad det är han reagerar på, om det är hösilaget kanske. Det är dundervärden i det och han har gått på hösilage hela livet fram tills nu utan problem.
Jag ska ta träckprov på samtliga hästar här framöver men det är för nära inpå avmaskningen så det känns inte värt att göra det ännu, lilleman maskades med Axilur innan flytt p.g.a spolmask och det är bara några veckor sedan.
Den mest logiska förklaringen till den dåliga magen borde vara upprepad antibiotikabehandling och sen avmaskning på det, i nära anslutning till varandra. Men fattar inte varför det kommer tillbaka när han var så fin för några veckor sedan. Har inte haft möjlighet att ge Gastron på ett par veckor då jag varit bortrest men han var fin i magen rätt länge innan jag åkte.
Mjo, det känns som att det är en tänkbar anledning helt klart, men om han har klarat hösilage innan utan några problem alls, kan det dyka upp så här i efterhand? Å andra sidan har han ju inte enbart ätit grovfoder innan utan gått med mamma och diat.. Problemet uppstod i samband med antibiotika och avmaskning, förmodligen blev det för mycket för magen på honom.Är det inte som du säger att det har med hösilaget att göra?
Jag har ju själv en som hade det svårt som föl och han tål inte hösilage alls.
Mjo, det känns som att det är en tänkbar anledning helt klart, men om han har klarat hösilage innan utan några problem alls, kan det dyka upp så här i efterhand? Å andra sidan har han ju inte enbart ätit grovfoder innan utan gått med mamma och diat.. Problemet uppstod i samband med antibiotika och avmaskning, förmodligen blev det för mycket för magen på honom.