Foglossningar

Mirre

Trådstartare
Har jag hitills klarat mig helt ifrån tack och lov.
Men om man nu känner av det, när brukar man vanligast märka det då? Är i v 26 nu och har hitills inte märkt nåt alls
 
Sv: Foglossningar

Jag hade i ryggen i början, typ från v 3-15 sen lite mindre fram till v 35 kanske när jag började känna i framfogen. Nu är hela bäckenet så löst att det känns som om jag kommer trilla ihop. Om jag inte tänker på att gå rakt hela tiden gör det skitont. Hålla ihop benen när man vänder sej, stiger upp ur sängen eller bara går...
Det är nog helt olika om man får foglossningar eller inte (eller hur ont de gör), har du tur så slipper du!
 
Sv: Foglossningar

Är i vecka 23 nu och har haft ont sen v 15 ung. har även ont i en höft, så julstädning och handling är en mardröm för mig. Sover dåligt och har svårt att komma ur sängen eller upp ur soffan. Så länge jag håller mig gåendes/ståendes på jämn mark så är det inga bekymmer. Klara även att sitta-ställa mig upp från vanlig stol. Kan inte mocka :rofl:, utan det gör min dotter och min man ihop. Annars gör jag allt, men man får tänka sig för bara hur man står m.m.
 
Sv: Foglossningar

Jag kände av det från v 27-28 någonting fram till slutet förlossningen (42+2). Hade nog ganska lindriga besvär, kände bara av i ländryggen när jag suttit ner en stund.
 
Sv: Foglossningar

Kan ju tillägga, jag var sjukskriven på halvtid i 5 veckor i början av graviditeten och då i bakre fogarna.

Sen var det lungt, var inga problem att gå på orsa björpark t.ex när jag var i v. 26 eller nått.
På slutet kände jag av främre fogen på dagarna och på kvällarna när han böka med huvudet.

Aldrig haft problem att rida, kom t.om upp på hästen utan pall i v. 36 ;)

Men nu känner jag mig helt handikappad typ :(
 
Sv: Foglossningar

Å diska var typ värst, när man står bara liiite framåtböjd. Nu grymtar jag varje gång jag vänder mej i sängen haha stackars sambo...

Pmm trist att du är värre nu än innan du hade bebisen, är det för att det håller på att fixa tillbaka sej till normalläge eller?
 
Sv: Foglossningar

*knapp*

Istället för att göra en ny tråd puttar jag upp denna.

Hur länge och hur hemskt skall det vara att ha foglossningar?
Jag har nu såpass problem att jag inte kan resa mig upp själv. Jag får ta värktabletter varje dag för att ens orka. Jag är trött på detta nu. Hos läkaren får jag bara som svar "Det går över". Men det duger inte för mig.. Dom lyssnar liksom inte.. :/

Någon som kan peppa mig lite att gapskrika på min läkare??
 
Sv: Foglossningar

Jag tänker iaf klaga högljutt för min BM när jag ska dit nästa vecka. Har verkligen skitont (foglossningsbälte hjälper inte ett dyft!).Kan inte somna på nätterna, och det tar hur lång tid som helst att kravla sig ur soffan (med förra barnet hade jag bara liiite besvär i slutet, kändes då mer som träningsvärk i ljumskarna när jag gick i trappor). Är nu i v 28, och har haft ont sedan v 13...
 
Sv: Foglossningar

Jag blev ju sjukskriven i vecka 32, fast inte pga av fogarna men det hade nog inte vart några problem det heller..

Min tjej är tre månader nu, så jag tycker ju det värsta borde ha gått över, dessutom har jag tappat 20 kilo sedan förlossningen, visst är jag fortfarande fet. Men jag har ondare nu än vad jag hade under graviditeten.
 
Sv: Foglossningar

Jag funderar också på det. Jag är i v 37 och känner inte direkt av nåt? Lite tröttare i ryggen än vanligt efter en hel dag men jag har inga problem att röra mig eller att det gör direkt ont.
Krångligast för mig är att ligga bekvämt, men det är bara för att jag har en mage ivägen. :D
 
Sv: Foglossningar

Jag blev ju sjukskriven i vecka 32, fast inte pga av fogarna men det hade nog inte vart några problem det heller..

Min tjej är tre månader nu, så jag tycker ju det värsta borde ha gått över, dessutom har jag tappat 20 kilo sedan förlossningen, visst är jag fortfarande fet. Men jag har ondare nu än vad jag hade under graviditeten.

Kan inte trösta dig med att det alltid går snabbt över, efter förra barnet var jag dålig i 2.5 år. Kunde inte gå på promenader vilket gjorde att inte stärkte bäckenet. Sen testade jag motionscykel, upptäckte att jag klarade av det. körde på den ett tag och sen kunde jag börja promenera och blev bättre
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 397
Senast: skiesabove
·
Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: gammalek
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 287
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp