Foglossning EFTER graviditeten..?

diamonia

Trådstartare
Hade foglossning som jag kanske inte brydde mej så mycket om under graviditeten. Jag mockade, gjorde hagar osv. På kvällarna hade jag så ont att jag inte kunde resa mej upp utan hjälp och benen bar inte riktigt. Trodde definitivt att lite rörelse skadar inte...

Nu är det 11 veckor sen dottern kom ut och det onda blir bara värre och värre. Nu har jag börjat bära höpåsar, mocka och köra skottkärran. Det är säkert anledningen till att det gör så ont men hur länge skall man lida av det här? Jag är, och har alltid varit frisk och jämt i farten.

Är det någon som har haft liknande problem och hur har ni löst de? Jag vill ju kunna göra allt stallarbete och helst skall jag börja rida in min 2 ½ åring innan jul!
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

Varför varnade de dig inte?
Foglossning är inte att leka med, om man missköter sig kan det dessvärre sitta i länge.
Du kan bara ta det lugnt, att rida in hästen nu är nog bara att glömma.

Prata med din barnmorska om vad du ska göra.
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

Min barnmorska sa att man kunde hålla på så länge det inte gjorde för ont. Jag har hög smärttröskel (och är envis) och inte så gnällig (barnmorskans ord).

Men jag får väl ringa henne igen och kolla upp det vidare.
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

Fogarna kan man ha besvär av länge, för vissa stackare i flera år.
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

Jag har fortfarande enorma problem med fogarna. Det lär sitta i ett tag.

Vila vila och vila ännu mer!
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

När jag väntade mitt minsta barn så började jag känna av fogarna i v 8. Helt sjukskriven från v 17-18. Fick inte, och gjorde inte, något ansträngande. Klarade inte av så mkt.
Efter förlossningen fick jag inte bära mitt barn första veckan, utan det var barnvagn inomhus som gällde.
När dottern var 2,5 år så blev jag såpass bra att jag kunde börja gå lite längre promenader och försiktigt börja motionera. Efter det så stärkte jag mig så fort att jag blev rätt så besvärsfri.
Vi har backar överallt (bor på en kulle) så barnvagnspromenader existerade inte, utan hon fick sova ute och man fick gå i trädgården.
 
Sv: Foglossning EFTER graviditeten..?

Är det någon som har haft liknande problem och hur har ni löst de? Jag vill ju kunna göra allt stallarbete och helst skall jag börja rida in min 2 ½ åring innan jul!
Har du tur beror din foglossning på att din hormonbalans fortfarande inte har återställts, har du otur hör du till den skaran som får bestående besvär.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Hästvård Hur hade ni gjort? Jag har en 20-åring som har haft det tufft de senaste åren. Hon har haft kolik, allvarlig foderstrupsförstoppning...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 854
Senast: Fiorano
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 785
Senast: aiquen
·
Gravid - 1år Det här med foglossning är inget trevligt och jag vet inte om det är det jag har men misstänker det. Borde ringa min BM för att ev få...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 975
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp