Förväntad mankhöjd?

Clemman

Trådstartare
Mitt kallblod blir 3 i april och är nu 146 cm i mankhöjd. Mamman är ca 155 cm och pappan 158. Känns inte som hon blir så stor eller? Vad tror ni?:crazy:
 
Sv: Förväntad mankhöjd?

Jag skulle gissa på att hon max blir 150 med lite tur. Sen växer de ju tills de blir runt 8 men oftast inte så mycket på höjden tyvärr.
 
Sv: Förväntad mankhöjd?

Min fjordvalack var 134 cm som fyraåring och slutmättes som 139,6 cm och mitt sto var 139 cm som treåring och är idag (sju år) 144 cm.

Så 5-6 cm känns rimligt att hon kan växa, men jag tror inte hon blir över 150 cm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 555
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 657
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 268
Senast: Krumben
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 888
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp