Försenad mens

Mint

Trådstartare
Vad kan det finnas för anledningar till att mensen inte kommer?
Den har alltid varit regelbunden, jag varken använder eller har använt något slags p-piller och graviditet är uteslutet.
Skulle haft för en vecka sedan nu men inget händer...

Kan mensen hoppa över en gång utan att det är något fel eller bör jag ta kontakt med en läkare?

/Lite orolig Mint
 
Sv: Försenad mens

Mensen kan utebli om man utsätter kroppen för stress, bantning och/eller hårdträning.

Låter lite skumt att den uteblir när den brukar vara så regelbunden... Jag röstar för läkarbesök, bara för säkerhets skull.
 
Sv: Försenad mens

Hmm, jag har varken bantat eller tränat mer än vanligt, inte stressat så mycket heller tror jag...
Ska försöka få en tid hos läkaren efter helgen i alla fall.

Tack för svaret!
 
Sv: Försenad mens

Jag tror inte att jag ens har ÄL så himla ofta, det känns när det är på G för mig och jag antar att jag hackar i maskineriet för det kan gå någon/några månader emellan.
Stress, magkatarr, ökning eller minskning i vikt...
Eller om någonting är fel i övrigt och det påverkar allting, även mensen.

Jag skulle eg. ha kollat upp mig själv för jättelänge sedan, för att se om det är något fel på mig, men jag har inte tordats :crazy:
Jag vill liksom inte veta om jag har något irreparabelt fel.
Vet inte varför (eller jo det gör jag eg.) .. jag kollar regelbundet mig själv på jobbet (vården) om jag har diabetes, förhöjt blodtryck etc. och det är aldrig några problem.
Men den här biten är jag scared shit för :(

Hoppas det går bra för dig iaf. :)
 
Sv: Försenad mens

Och nu har mensen kommit!
Det måste vara första gången jag blir glad för det :D
 
Sv: Försenad mens

Skönt! Då är det nog ingen fara.

Ja... normalt säger man kanske inte äntligen! :D Men min är också efterlängtad. Har slutat med p-spruta för någon månad sedan och väntar på att mensen ska komma. Vore en befrielse nu, för jag mår som om jag hade världens PMS! :crazy:

/FG
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 885
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: Ms_Antrop
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 680
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 968
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp