Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Vi har djur (många) så det blir svårt för oss att bo närmare sjukhuset på nåt vis. Vi skulle isåfall behöva ta in på hotell i staden sjukhuset ligger i, och det kan nog bli ganska dyrt om inte bebis kommer inom några dagar;)

Det finns tyvärr inga farföräldrar i närheten, vi har flyttat så vi bor väldigt långt ifrån de släktingar som finns på min sambos sida, och på min sida är det bara en nära släkting vi kan anlita som barnvakt, det är också den tilltänkta barnvakten. Barnvakten ställer gärna upp när det blir dags men kan av olika anledningar inte ha mitt barn boendes där fram tills förlossningen. Jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja det heller,vill ju såklart ha mitt barn hemma:love:

Svårt när man både är hönsmamma och orolig för sig själv...

Till diartistakasha: Jag kommer att åka så fort jag får värkar, men det är ju så svårt att känna om det är riktiga värkar eller bara förvärkar...Har haft lite förvärkar nu några dagar, det var då mina funderingar startade och därav tråden:angel: Men som sagt,ska åka in tidigt är planen!
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Jag har haft mycket förvärkar under mina graviditeter. Men det var ingen tvekan när de riktiga värkarna började. Trodde den första värken var kraftig magknip, men det fortsatte sen var 5:e minut så jag fattade rätt fort att det var värkar.

Min sambo jobbar i sthlm, och det brukar ta honom nästan 2 timmar att ta sig hem. Jag hoppas verkligen på att förlossningen kommer starta på kvällen eller natten, annars är nog risken stor att han missar allt.
Han pratade visserligen om att ta semester en vecka innan bf. Fast man vet ju aldrig när bebis bestämmer sig för att komma.
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Hur går det för dig, har bebis tittat ut ännu?
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Ingen bebis ännu...

Men har haft ganska ordentliga förvärkar både idag o igår, men inga värkar som håller i sig utan jag får ont i kanske nån timme-några timmar o sen dalar det av. "Värkar" är då ganska sammanhängande men inte så kraftiga,kommer ganska tättdock. Ibland känns det bara som kraftig mensvärk,ibland mer ryggont,och ibland gör det riktigt ont mest för att barnet rör sig,sparkar och trycker. Så var det inte med mitt förra barn,men med denna så gör det riktigt ont när h*n rör sig i magen, då får jag sammandragningar och det är inte kul.
Jag vill ju verkligen lita på att jag fattar när de riktiga värkarna kommer igång, men av nån anledning så känner jag mig jättekorkad och är helt säker på att jag inte kommer att märka när det är dags.

Pratade med min mamma om det o hon berättade att mitt lillasyskon blev född på 2timmar, dvs hade hon oxå snabb förlossning.
Jag kan ju lugnt säga att på 2 timmar är det knappt att jag hinner in tror jag:cry:.

Jag är verkligen jättenervös, har packat massa filtar o sånt till bilen om det blir så att bebis kommer i bilen.

Jag hade verkligen önskat att barnvakten hade bott närmare,då hade det inte heller känts så jobbigt om man ringer hit barnvakten " i onödan" för att själv åka in riktigt tidigt för kontroll,visar det sig vara falsklarm kan ju barnvakten åka hem igen. Men, barnvakten kan som sagt inte bo här och har en bit att åka så jag vill inte belasta i onödan...

Usch vi får se vad som händer.
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Ingen bebis ännu...

Men har haft ganska ordentliga förvärkar både idag o igår, men inga värkar som håller i sig utan jag får ont i kanske nån timme-några timmar o sen dalar det av. "Värkar" är då ganska sammanhängande men inte så kraftiga,kommer ganska tättdock. Ibland känns det bara som kraftig mensvärk,ibland mer ryggont,och ibland gör det riktigt ont mest för att barnet rör sig,sparkar och trycker. Så var det inte med mitt förra barn,men med denna så gör det riktigt ont när h*n rör sig i magen, då får jag sammandragningar och det är inte kul.
Jag vill ju verkligen lita på att jag fattar när de riktiga värkarna kommer igång, men av nån anledning så känner jag mig jättekorkad och är helt säker på att jag inte kommer att märka när det är dags.

Pratade med min mamma om det o hon berättade att mitt lillasyskon blev född på 2timmar, dvs hade hon oxå snabb förlossning.
Jag kan ju lugnt säga att på 2 timmar är det knappt att jag hinner in tror jag:cry:.

Jag är verkligen jättenervös, har packat massa filtar o sånt till bilen om det blir så att bebis kommer i bilen.

Jag hade verkligen önskat att barnvakten hade bott närmare,då hade det inte heller känts så jobbigt om man ringer hit barnvakten " i onödan" för att själv åka in riktigt tidigt för kontroll,visar det sig vara falsklarm kan ju barnvakten åka hem igen. Men, barnvakten kan som sagt inte bo här och har en bit att åka så jag vill inte belasta i onödan...

Usch vi får se vad som händer.

Ring förlossningen med en gång!
Ring även och förvarna barnvakten att den kan ske något de närmaste timmarna.
Om förlossningen tycker att ni ska åka in så måste du ju ringa dit barnvakten och det är nog mycket lättare om barnvakten är beredd.
Ju mer förberedd du är desto mindre är risken att du föder i bilen.

Spännande, hoppas att du snart får snusa bebis!
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

kl. Jag har samma tankar jag med... Mitt första barn tog 3 timmar från att jag började känna av värkarna tills han va ute! Vattnet gick på morgonen utan värkar så det va vi inne o kollade först sen fick vi åka hem. Skulle komma tillbaka kl 8 på kvällen om vi inte kom igång tidigare. Åkte in och eftersom de hade det lugnt, bara vi där, så fick vi stanna kvar. Satt o tittade på idol innan det satte igång o sen gick det undan! :) Så det sista jag kommer igåg innan vi fick byta till ett vanligt rum va att bm säger till oss
-Nästa gång föder ni i bilen! och nu har de lagt ner bb på vart sjukhus! Så nu har vi ca 1timme oavsett vart vi väljer att föda... Det känns lite jobbigt...
 
Sv: Förlossning, hjälp!!!Vill inte föda hemma...

Har bebisen tittat ut nu då? Man är ju så nyfiken efter att ha läst tråden.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 693
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp