Förkyld och barnvagn

Jolanta

Trådstartare
Arvid är lite snuvig och hostig, men har ingen feber.

Är det okej att ta ut honom i barnvagnen ändå? Om jag klär honom ordentligt?

Jag har en hund som måste ut också! :)
 
Sv: Förkyld och barnvagn

lite frisk luft gör honom bara gott :)
jag har också en hund som måste rastas ;)
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Friskluft är bara bra, när Rasmus var snorig vart han mkt bättre efter en promenad med vagnen och bäst sov han faktiskt om han fick ligga ute i sin vagn. Sov han inne så täppte de igen ganska direkt fast han låg med huvudet och överkroppen högre.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Det är klart det går bra, friskt luft gör gott för andningen.

Han har feber däremo bör han stanna inne.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Min dotter har som liten alltid fått följa med på promenad i vagn när hon varit förkyld (även om hon haft lite feber), eftersom vi också har hund som måste ut. Och det är ju faktiskt skönt med lite frisk luft om man i övrigt är inne hela dagen....

Numera är hon dock stor nog att vara inne en stund själv när jag promenerar hund.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Därför att temperaturväxlingarna vid kyla utomhus/värme inne/varm overall/kall vagn etc är påfrestande för barnet, och vid feber bör man ta det lungt :idea:

Men det beror ju givetvis på hur mycket feber barnet har, och hur kallt det är ute.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Det är bra att ta ut febriga barn. De ska ju som vanligt inte kläs så det blir för varmt i vagnen.
Men att vara utomhus vid feber är inte skadligt på nåt sätt.
Bebisen tar ju det lika lugnt i vagnen som den gör hemma i sängen.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Okey om man säger att det "går an" att ta ut febriga barn. Men "bra", det är tvärt emot vad jag lärt mig.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

Mina lärare som har jobbat som sjuksköterskor under ca 20 år, varav en på en barnmottagning, påstår iaf att frisk luft och svalka är bra vid feber.
Vid riktigt hög feber gäller det ju att kyla ner kroppen.
Även om febern inte är så hög kan det vara skönt för även små barn att komma ut en stund.
 
Sv: Förkyld och barnvagn

*delvis kl*

Vad jag läst och fått höra är att ansträngning vid feber inte är bra. Men en liten bebis anstränger sig inte mer i vagnen än i sängen inne. Och det är ju viktigt att inte klä på för mycket (som alltid)

Sen ska man väl aldrig lägga en bebis i en kall vagn?

Jag är från en "frisk luft- är alltid bra-familj".
Min son var ofta med i stallen osv, med förkylning och lite feber.
Men självklart inte om det var -15 och snöstorm :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 330
Senast: bollen__
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 889
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: cassina
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
759
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp