Förkyld bebis *behöver lite råd*

Glamoroza ox

Trådstartare
med nästäpp(t?)a.

Stackars liten som har näsan full av snor & knappt kan andas:cry:
Har köpt koksalt (det tog slut i går) och försöker underlätta så mycket jag kan, suger ut snor osv, men det är ändå jobbigt för honom.

Har inte provat än men vet ni andra här om det brukar vara enklare för de små att äta ur flaska än ur bröstet när dom är täppta i näsan?
Pumpar gärna ur om det så bara underlättar lite för honom:love:
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Bröstmjölk i näsan brukar lätta för de små. Bygg gärna upp lite under honom när han sover så blir det lättare att andas (typ böcker eller puckar under främre spjälsängsbenen eller extra kuddar.
Jag märkte nog ingen skillnad på att äta ut flaska eller bröst när mina små var förkylda.
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Koksalt och snorsugning får vi hålla på med när lillen är sjuk, eventuellt lite uppallning under huvudänden i sängen. Bröstmjölk i näsan kan hjälpa, dock inget jag märkt.

I övrigt kan det hjälpa att bära honom upprätt när han vaknat på natten av nästäppan. Det brukar släppa på mina små då, och då är det fritt fram för eventuellt fler koksaltdroppar. Sedan kan man lägga dom igen.
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Har märkt att han sover bäst antingen brevid mig i sängen el. ordentligt nerstoppad i barnvagnen (trångt & varmt)

Inatt så sov han på min arm så att han kom högre med huvudet.
I barnvagnen så har jag lagt en "slängisoffankudde" under åkpåsen så att han hamnar högre med huvudet/överkroppen.

Får se om jag lyckas övertyga honom att bröstmjölk även passar finfint i näsan :angel:
Han tycker INTE om när stygga mamma börjar komma för nära ögon/näsa med sina klåfingriga fingrar ;)
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Har inte provat än men vet ni andra här om det brukar vara enklare för de små att äta ur flaska än ur bröstet när dom är täppta i näsan?
Pumpar gärna ur om det så bara underlättar lite för honom:love:

Menade här att underlätta för honom att få i sig maten.
Brukar tycka att det ser lite jobbigt ut i vanliga fall att suga utan nästäppa (han envisas oftast med att trycka/gnugga in hela trynet i bröstet, för det är så myyysigt:love::angel: ), blir ju inte lättare nu.
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Man kan faktiskt börja med näsdroppar tidigare än dom rekommenderar.... känner flera som gjort så och ingen har tagit skada av det, utan bara positivt!! Gjorde själv det i ren desperation och kollade nogrant efter biverkningar men det gick hur bra som helst!!
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

knapp.
Jag körde med näsdroppar till nova när hon vart sjuk. hon va nog nästan 6 månader då. men vi va tvugna att tvångshålla huvudet på henne för att kunna droppa näsan=( inge kul...
Så jag köpte nasspray för barn från 7 månader. de gick mycket lättare och gav bättre effekt.
Pallade upp sängen med böcker...
Vaknade hon på natten fick hon sova med oss i sängen=)
 
Sv: Förkyld bebis *behöver lite råd*

Koksalt eller bröstmjölk i näsan! Jag tyckte bröstmjölken funkade bättre. Sen tog vi hushållspapper och virade ihop till små näspetare och petade ut massor av segt snor åt henne!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 012
Senast: cirkus
·
Relationer Har lite svårt för att fatta mig kort, hoppas ni orkar med en lite längre text.. :o Under ett par månader lärde jag känna en trevlig...
Svar
9
· Visningar
2 010
Senast: dotzie
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 028
Senast: Messy
·
Gravid - 1år Min lilla snurra är helt igentäppt i näsan, vi är jättesjuka båda två och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Hon sover dåligt...
2
Svar
21
· Visningar
4 550
Senast: Acses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp