För höga muskelvärden?

Nej så är det ju. Mitt resonemang bygger på hur korn tas upp i kroppen i jämförelse med havre vilket är viktigt eftersom det anses vara glykogen som ger problem.
PL
 
Lite förvirrad... Vad menar du nu?
Jag håller med dig i ditt resonemang och tycker att det verkar hållbart! Jag ville dock svara på Gammelns fråga om man forskat på skillnader mellan olika spannmål. Mig veterligen har man inte det (ännu).
 
Att du har rätt i att skilnaden inte är utforskad. Detta är mitt eget resonemang, men det utgår från fakta om hur korn smälts i jämförelse med havre.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
877
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
3
· Visningar
65
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
453
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp