Fölnamnstråd

Amelia123

Trådstartare
hej!!

Jag behöver hjälp, bomba mig med idéer på namn till hingstföl! En knabstruper-korsning.
e. Luzifer SKN 14 (knabstruper) U. Tip tap (varmblod)
Prickig med en stjärn, mycket bestämd och självständig. Pappa och farfar var väldigt!! duktiga hopphästar. Även mamman sprang in mycket när hon tävlade.

Tack på förhand! Mvh Amelia
 
hej!
Skulle behöva namn till vårat ofödda föl. Ni får gärna skriva hingstnamn på N och och stonamn på G.
 
hej!
Skulle behöva namn till vårat ofödda föl. Ni får gärna skriva hingstnamn på N och och stonamn på G.

Du vill inte ha något som är i linje med mammans, morfars eller pappans namn?
Inget tema eller så?

Namn på N kan ju vara allt ifrån Niklas till Navarra eller Namasté och Nimbus, för att inte säga Nuclear Noise eller Nevertheless North, Nathaniel eller Nils...
 
hej!!

Jag behöver hjälp, bomba mig med idéer på namn till hingstföl! En knabstruper-korsning.
e. Luzifer SKN 14 (knabstruper) U. Tip tap (varmblod)
Prickig med en stjärn, mycket bestämd och självständig. Pappa och farfar var väldigt!! duktiga hopphästar. Även mamman sprang in mycket när hon tävlade.

Tack på förhand! Mvh Amelia

Zpot ( som spot = prickig, fast med z från pappa )
 
hej!!

Jag behöver hjälp, bomba mig med idéer på namn till hingstföl! En knabstruper-korsning.
e. Luzifer SKN 14 (knabstruper) U. Tip tap (varmblod)
Prickig med en stjärn, mycket bestämd och självständig. Pappa och farfar var väldigt!! duktiga hopphästar. Även mamman sprang in mycket när hon tävlade.

Tack på förhand! Mvh Amelia

Pappans namn: djävul, satan.
Mammans namn går ju att tolka olika: Tip tap som i att smyga fram eller tip tap som i en droppande kran. Smygande satan? Droppande djävul? :D

Stealthy Satan
Devil's Drip Drop

Det finns en art av apor som heter Luficer Titi. :angel:

Devilspot pga prickarna?
Beelze Bub särskrivet för att efterlikna moderns namn?
 

Liknande trådar

U
Övr. Hund ÅH! :love: Västgöte! Det var min första "egna" hund. Fast det var ju inte min utan farsans men den följde mig överallt. Skvallrade för...
Svar
3
· Visningar
2 008
Senast: Nenne1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp