fölar filiduttan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: fölar filiduttan?

Hon skrev ett nytt inlägg (som inte var om fölande) 15:06 idag,så det tror jag inte.:p
 
Sv: fölar filiduttan?

Blixtra skrev:
Någon som vet?

HOPPAS :banana: !!

Det tror jag inte. Hon skrev på senior för en stund sen.
Om hon inte tagit datorn med sig in på förlossningen för att kunna hålla oss uppdaterade förstås:D
 
Sv: fölar filiduttan?

nä inget föl här.... inte ens fjärtar på tvären :rofl: den här bebben tänker nog stanna till julafton... mitt i sillsalladen kommer den komma ut *skratt*
 
Sv: fölar filiduttan?

Hahaha.... Kom att tänka på min middag när jag blev igångsatt för ungefär en månad sen. Hade ätit ärtsoppa samma dag (givetvis, tillhör inte direkt vardagsmaten) och det orsakade viss oro för den bakre regionen under själva krystandet :D .
Var så medveten att jag faktiskt tänkte på det även när det begav sig, men jag hade gått på toa typ 4 gånger innan, så problemet var så att säga ur världen (baken) :angel: .



Lycka till!!!




/Jossan
 
Sv: fölar filiduttan?

+7 dar idag, och inte vill den ut idag heller. Om jag äter ärtsoppa kanske jag fiser ut den? sägs det inte att farliga ricinoljan sätter igång det hela och den är ju laxerande.... så då borde väll ärtsoppa funka? haha ;)
 
Sv: fölar filiduttan?

Har hört att pepparrot ska sätta igång det hela. En utav tjejerna i stallet käkade massor av pepparrot och det fungerade med alla hennes tre barn. Efter bara några timmar satte det igång!

Lycka till, måste vara tråkig att vänta!
 
Sv: fölar filiduttan?

Annars funkar en KEEEBAB och försiktig jogging 500 m *har testat*

Lite YATZY på det sätter igång verkarna på allvar! :idea:
 
Sv: fölar filiduttan?

hahahaha :rofl: skulle jag jogga skulle jag få hjärtinfarkt, jag kan inte ens gå numera ;) heheheeheheh fast yatzy kör vi varje dag.... men utan resultat hahahaha
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag tänkte precis skicka ett pm och fråga.. :)
Håller tummarna för att du får se fötterna igen så fort som möjligt! ;) :D
 
Sv: fölar filiduttan?

fy fan att jogga höggravid :eek:
orkar knappt gåååå!

Hoppas den kommer snart.. min är ju beräknad i morgon men lär väl få vänta till nyår :( om den envisas
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag har fått ett sista datum nu.... 29:onde blir jag igångsatt om inget hänt.... fan att gå en vecka till... totalt 15 dar över sånna fall....

Bebben ligger jättelångt nere med huvvet säger dom barnmorskorna, så dom fattar inte varför jag inte kännt en enda förvärk, sammandragning eller liknande,..... jag tror fan inte jag kan föda barn, tror inte kroppen fattar vad den ska göra *morr*
 
Sv: fölar filiduttan?

I sånt fall blir den exakt 60 år yngre än min mamma :)

Hoppas den bestämmer sig för att titta ut tidigare :bump: :bump:

*lock lock*
 
Sv: fölar filiduttan?

jodå... ut kommer den alltid... och jag hade inte en endaste förvärk eller något tecken alls på att jag skulle föda barn förren vattnet gick 1 1/2 dygn innan sonen anlände... t.o.m. BM trodde jag skulle gå över tiden, men sonen kom på utsatt tid... åt faktiskt kräftor i massor på kvällen precis innan vattnet gick och skaldjur "ska" ju kunns sätta igång...
 
Sv: fölar filiduttan?

ska köpa 5 kilo räkor å käka då *skratt*
hoppas det sätter igång med dunder och brak för mig....
inte enkelt gå med 45 kilo extra på kroppen kan jag tala om *skratt*
Men nu finns det ju ett slut i tunneln.... max 15 dar över är det här... hurra!
 
Sv: fölar filiduttan?

HAde heller inga sammandragnignar eller förvärkar och så på +10 så bara gick vattnet plötsligt när jag satt på toa :) och 11 timmar senare är han född så det kan gå ganska fort när det väl drar igång :banana:
 
Sv: fölar filiduttan?

filiduttan skrev:
nä inget föl här.... inte ens fjärtar på tvären :rofl: den här bebben tänker nog stanna till julafton... mitt i sillsalladen kommer den komma ut *skratt*
Det gjorde jag:angel: Mamma åt rester efter julmaten den 27:e december..... o på natten fick hon åka in. Jag är född 5.43 på morgonen den 28:e december o mamma rapade sillsallade hela förlossningen. Hon kan inte ens känns lukten av sillsallad nu utan att få värkar:rofl:
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag fick gå 21 dagar över tiden, så jag vet hur du känner dig. De nio månaderna är inget mot de 21 dagar som kom sen. Och efter all denna väntan får jag ändå bli igång satt. Är igång satt alla tre gångerna, så jag inbillar mig bestämnt att min kropp inte kan föda själv. Fördelen när man blir igånsatt är att man vet när värkarna kommer att öka, det gör de efter att barnmorskan varit och tryckt på maskinen och ökat droppet.
 
Sv: fölar filiduttan?

45 kg :eek:

jag gick kanske upp totalt 6 kg nu senaste gången... :angel: och det tyckte jag var tungt...

hoppas det sätter igång snart - jag blev knäpp av att gå 2 dagar över tiden (men då hade jag svårmor hemma i en vecka innan)
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag saknade det hormon som startar upp förlossningen konstaterade sjukvården ETFER första barnet som kom 31 dagar efter bäst-före-datumet och då bara med hjälp av kejsarsnitt.
De andra två har kommit två och tre veckor före bäst-före-datum med planerade snitt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 914
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 717
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp