Sv: fodringsautomater - grindvakter
Jag har inte deras utomater, har bara sett dem på nätet och funderat att min kära häst som är av modellen klurig absolut skulle se till att söndra dem och plocka åt sig maten. Inom en vecka är min gissning att han skulle klurat ut de svagheter du nämner och glatt tömma dem när han känner för det. Tyvärr!! Iden är sååå bra annars!
Största problemen hos oss;
-kraftfoderautomatens klocka går inte lika på alla automater, kan kasta med över 1 minut efter en vecka (=endel får kraftfodret en minut tidigare/senare), plus att de läcker då man stöter till dem eller sparkar i väggen.
-hästarna kan trycka in luckan på hö-automaten och få ut hö, springan undertill, där luckan är, är så stor att där sticker hö ut som de får tag i, drar ut en stor tova och luckan öppnas helt...
Jag har inte deras utomater, har bara sett dem på nätet och funderat att min kära häst som är av modellen klurig absolut skulle se till att söndra dem och plocka åt sig maten. Inom en vecka är min gissning att han skulle klurat ut de svagheter du nämner och glatt tömma dem när han känner för det. Tyvärr!! Iden är sååå bra annars!