Perla
Trådstartare
Jag vet inte hur deras ser ut men har sett flertalet andra som inte alls varit speciellt bra. Kunde inte se hur de såg ut och vill inte skicka efter något innan jag vet vad jag får.@Perla fast Deckemans är ju hästadvokater. Stora och kända namn använder deras kontrakt vid all försäljning/affärer runt hästar. Det finns ju som sagt rum att skriva i extra saker själv. jag kan inte för mitt liv förstå hur ett kontrakt utfärdat av verkliga jurister skulle vara en sämre erfarenhet än ett eget godtyckligt, efter bästa förmåga ihoptråcklat kontrakt.
Dessutom hade jag vare sig som fodervärd eller hästägare velat att den andra parten skulle utfärda ett eget kontrakt. Kan lätt väcka ont blod den dagen ngt skiter sig, och man då tycker att den som utfärdade kontraktet gjorde det fördelaktigt för sig själv på ngt sätt utan att andra parten insåg det när den skrev på. osv osv.
Ägaren är helt med på noterna och har sagt vad hen tycker. Allt för att det ska vara så bra som möjligt för båda parter. Ingenting är skrivet som den andre inte godkänt. Skriver man under kontraktet så borde det väl vara lika juridiskt gällande som ett köpt? Då har ju båda parter tagit del av kontraktet och godkänt allt som stod där i. Eller har jag fel?