Fodervärdshjälp!

T

tuggummi_

Har min häst ute på annons att jag söker fodervärd + till salu. Fick ett mail nyss från en mamma som har en dotter på ca 14 år som rider och var hästlös och var intresserad. Känner dom och vet vilka de är.

Nu är det så att jag vet att dom har dålig hästhållning. Verkar inte hästarna i tid, ger dom dåligt med mat osv osv. Dom blev sparkade från stallet dom stod i pga att de skötte hästarna/hyran dåligt.

Vad svarar jag till dom? Vill inte att min häst ska till dom! Hur förklarar jag att jag inte vill att han ska hamna hos dom? Eller riktigt så kanske man inte ska säga men, vad?

Mamman har även dåligt med pengar, skulder osv. Dock ser hon till så dottern får träna mycket för tränare, både bra och dåliga.

hjälp! Tips?:confused:

Sv: Fodervärdshjälp!

Om det var min häst skulle jag skriva "Tack för visat intresse men det är inte riktigt vad jag söker, hopas ni finner ngt annat" kanske är elakt men det är ju sanningen.

Du vill ju att din häst skall ha det bra?

Blir nog bra hur du än gör!

Sv: Fodervärdshjälp!

När jag sökte häst så hände det att jag fick svar där de skrivit och tackat för mitt visade intresse men att de inte trodde att just deras häst skulle passa mig eller att det inte riktigt var vad de sökte till sin häst.

Visst kunde man bli lite ledsen men samtidigt så måste ägaren känna att det blir rätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar