Fodervärd

M

marre_86

Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men är bara flytta på den om den ligger fel.

Men det är så här jag har en häst på foder som jag skulle få köpa. Men nu helt plötsligt ska ägaren ta hem hästen, och nu har jag sett en ny annons om att hon behöver fodervärd :confused: Varför gör dom så här jag som lärt känna hästen nu och lärt henne massa saker.
va bara tvungen att få skriva av mig lite blir så irriterad..

Sv: Fodervärd

Har ni skrivit i kontraktet om att du skulle få köpa den??

Har ni inget kontrakt alls? Isf kan hon ju inte ta tillbaka hästen hur som helst.

hästägaren är kanske inte nöjd med hur du sköter hästen men vågar inte säga det..

Men då kan hon ju inta ta tillbaka hästen innan avtalstiden är slut.
Som tidigare inlägg säger, det finns ju en risk att hon kanske inte tycker du passar ihop med hästen, eller så kanske hon inte vill sälja hästen unta heller lånar ut den igen.

kan hon inte bara säga då att hon vill inte sälja men jag kan få fortsätta ha henne på foder?! men men

Då kan hon ju inte ta tillbaka hästen innan dess iaf. Vad hon vill göra sen är ju helt upp till ägaren, om det inte står något annat i kontraktet. Det bästa är ju om du pratar med henne själv.

joo harförsökt få kontakt med henne men vill inte svara.. :( jag älskar ju den hästen

Låter skumt. Men det finns ju å andra sidan alltid två sidor av saken. Hon bryter ju hur som helst mot kontraktet om det står där att du ska ha hästen tills maj. Försök PRATA med henne, inte bara skicka sms.

måste få säga min sak i ärendet oxå, jag sa upp hästen 2 mån innan kontraktet skulle förlängas, tänkte INTE hämta hem hästen innan kontraktet gick ut. Finns som sagt 2 sidor av saken. Ville sälja hästen/låna ut till någon som kunde ge henne fina hingstar då hon har en fin travstam. Men nu har vi löst det & hon får köpa hästen för att jag inte orkar tjafsa.:mad:

Lite svinigt gjort, men det är ju trots allt hennes häst.

VAD är det som du har lärt hästen?

Som redan skrivet finns det två sidor av det, och hon kanske inte tycker du har gjort ett bra jobb med hästen.
Men det förutsätter såklart att hon varit där och sett med egna ögon vad som ev kan vara fel.

Lite svinigt gjort, men det är ju trots allt hennes häst.

VAD är det som du har lärt hästen?

Som redan skrivet finns det två sidor av det, och hon kanske inte tycker du har gjort ett bra jobb med hästen.
Men det förutsätter såklart att hon varit där och sett med egna ögon vad som ev kan vara fel.

Fodervärden glömde visst säga att jag inte skulle hämta hem min häst inna den 25 maj men hon själv tryckte på att jag skulle hämta hästen direkt. hade det varit bättre om jag sagt till en vecka innan kontraktet gick ut???? Fult att dömma mig såhär, jag har oxå minnen & lärt denna häst en jävla massaor rent ut sagt, haft henne sen hon var 3 år & jobbat fruktansvärt mkt med hennes psyke. Det tog mig över ett halvår att ens kunna lämna ut henne på foder. För det andra var det inte hästen ifråga det handlar om som skulle ut på foder i annonsen fodervärden läste, utan min mammas vbl sto som är lika gammal.... man kanske ska ta reda på fakta innan man skriver.. eller?? har fått höag bud på denna häst då hon är släkt med Torvald Palema mfl.

jag förstår hur TS känner, sitter i samma situation. Tog emot två hästar av en tjej för att träna dom, för att senare få ena hästen av henne. Men orkar inte gå in på detaljer men visst fan gör det ont när man tror att man ska bli av med en häst man lärt sig att älska. Jag grät fan över en hel helg när det var som mest tjafs, nu har jag dock bestämt att köpa loss båda två när tiden är inne.

Men det är bra att ni två löst det. Jag dömer ingen, vet bara själv hur det känns att känna sig blåst på minst två års arbete och pengar för att någon annan sen ska tjäna på det. Men självklart menar jag inte att så är fallet, det här är er ensak.

Tråkigt när det blir såhär mellan fodervärd och ägare!!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 303
Senast: Vicks
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar