Fodervärd till tjänstehund???

F

funlight

Ja som rubriken lyder.

Letar febrilt efter en brukshund helst schäfer. Saken är den är att ja inte har pengarna att lägga upp på ett bräde:crazy:
Funderar nu på att ta en fodervärdshund, som är tänkt att den skall bli tjänstehund.

Har någon av er erfarenhet av detta. Kollade på hemsidan och om den går igenom "testet" så får man ju lämna tillbaka hunden, känns lite hårt, men jag vet ju att det är så när jag tar en sådan hund.

Är det ngn som har erfarenhet av detta?????????

funlifgt//som jättegärna vill ha en vovve att jobba me´

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fodervärd till tjänstehund???

finns andra foderhundar.... vi har en fodertik på helfoder som vi får träna och tävla så mkt vi vill... kraven är 2 kullar innan 5 år och vissa prov och test som uppfödaren står för.... den kan oxå utbildas till tjänstehund eller rättare sagt det gör vi...räddningshund

Sv: Fodervärd till tjänstehund???

De jag känner som haft foderhundar har varit väldigt nöjda med arrangemanget. Iris hundskolan letar alltid efter bra fodervärdar. Mest labbe förstås.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 981
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 664
Senast: machafuko
·
Utrustning Ja som rubriken lyder.. hur uppfattar ni era MH kängor? ¨ Jag har just fått hem ett par som primärt skall funka att ha på sig i...
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: Amelia
·
Hundavel & Ras Hej, Tänkte kolla om jag kunde få lite objektiva åsikter i ovanstående fråga. Vet att jag själv kan bli aningens enkelspårig när jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama