Fodertran, doping inom trav?

IceSpider

Trådstartare
Vi har börjat ge fodertran till våra travhästar i hopp om att förbättra hovarna. Men en bekant till mig påstod att fiskleverolja klassas som doping för travhästar. Någon som vet något om detta? Har försökt hitta information på nätet men inte kommit fram till något vettigt.

Sv: Fodertran, doping inom trav?

På STC hemsida finns listan på aktuella karenser, vad i oljan skulle vara karensbelagt då?:D

Har ingen aning. Tycker det låter väldigt konstig för på dunken står det att den innehåller endast fiskleverolja och tillsatta ämnen är A-vitamin, D3-vitamin och E-vitamin.

Men jag tänkte att jag måste iaf kolla upp det.

Kolla upp det där. Fråga tex travsports chefsveterinär. Jag har fått väldigt snabba svar därifrån när jag undrat nåt.

Lita inte på att alla produkter är med på karenstidslistan, där står ju bara de produkter som är specifikt framtagna till häst med.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 673
Senast: tott
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar