Sv: Kraftfoder
svarar er båda
Detta är -06an men hon har säkert en växtperiod nu ändå. Hon har känts matt i ridningen och har därför fått 3v vila vilket verkar ha gjort nytta, nu är hon pigg och glad att rida igen och vill JOBBA
Selenet ska vara uppfyllt med mineralerna, hon är träckprovad och nollade. Höanalysen är hyfsat lik de jag har fått från samma åker från de senaste 5 åren men det är klart att den kan vara felaktig..
Helt klart så är hon inte en tabellhäst men vad ska jag öka på maten med? Jag har aldrig haft en häst som har varit svårfödd förut utan mer fått trixa åt andra hållet med tjocka fjordhästar, nordsvenskar och halvblod. Min 07a behöver mycket mat men är lätt att hitta rätt läge på (hur mycket hon ska ha extra från tabellen).
Bättre att ge mer lucern än att börja stöka med ny mat? Jag ökade ju på hennes lucern med 1½kg men det hände inte så värst mycket på 3v, lite skillnad syns men hon är fortfarande lite tunn.
Hrrm jag får henne att låta som nåt benrangel märker jag
Inte riktigt såå jag menar
Hon är fin i allt förutom att revbenen kan anas genom pälsen, rund över rumpa, rygg och hals i övrigt.
Det är säkert som du säjer Bew att hon växer och därför ser ut som krakel spektakel!