fodertillskott mot stelhet

L

Lucy_pearl

Har för mig att jag läst om detta i någon tidigare tråd men hittar det inte så jag frågar igen.

Min ponny som nu är 24 år har i sommar mest blivit riden rakt fram i skogen ca 3 dagar i veckan och han har börjat kännas ganska stel, framför galloppen känns "kantig".

Nu ska han börja ridas igång lite mer och även tränas på banan så han kommer ju bli mjukare allt eftersom men finns det något fodertillskott som kan hjälpa till mot stelheten?

Jag ger min 24-åriga fjording glucosamin. Det är bra för lederna. Tycker han har blivit mindre stel sen vi börjader med det. Det finns finns på olika ställen och kostar rätt olika. Det billigare är ofta utblandade med annat. Det jag köpte var 99,9% rent och blev därför inte så dyrt då en förp. räcker i ca 7 månader. PM:a om du vill veta var jag köpt det.

PM har jag aldrig skickat i hela mitt liv, vet ej hur det fungerar... :o

Vi har en foderbutik i stan *stor butikskedja* dom kanske kan ha det. Får åka dit och kolla. Sen finns det ju hästsportbutiker, dom kanske också kan ha sånt.

Man ger inte så himla mycket då med tanke på att det räcker så länge? Det kan ju vara värt att prova, tack för tipset!

du har pm. Kolla efter ett litet kuvert brevid loggaut-knappen. (ej den ovanför Innehåll för det är info från gunnar)

TACK, nu har jag lärt mig nåt nytt idag med! :D

Ska kolla sidan med en gång.

Jag vill oxå veta namn och vart du köpt det!!! Snälla kan du inte pm:a mig oxå :bow: :bow: :bow:

Jag använder Bioglucomin, som finns på de flesta affärer. Det innehåller glucosamin och jag tycker att det fungerar ganska bra, dock är det ganska dyrt.
Sedan finns det väl andra preparat som du kanske kan kolla upp, tex något som heter Biosynov Complex. Har ingen erfarenhet av det själv men en kompis använder det och hon är nöjd. :)

Mvh Huntress

Sv: Re: fodertillskott mot stelhet

Hejsan!
Undrar vart du köpt det och hur mycket det kostar
Lena

Sv: fodertillskott mot stelhet

Lucy_pearl skrev:
Har för mig att jag läst om detta i någon tidigare tråd men hittar det inte så jag frågar igen.

Min ponny som nu är 24 år har i sommar mest blivit riden rakt fram i skogen ca 3 dagar i veckan och han har börjat kännas ganska stel, framför galloppen känns "kantig".

Nu ska han börja ridas igång lite mer och även tränas på banan så han kommer ju bli mjukare allt eftersom men finns det något fodertillskott som kan hjälpa till mot stelheten?
Kanske Steel Joint? Läste på deras hemsida http://www.steel-joint.se/ att det hjälpt många med äldre hästar...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama