Sv: Fodertillskott mot hosta m.m.
Om man har en host häst tycker jag det är självklart att man koller up på stallet och foder först. Och hur många av er vet att det inte är nog att vattna höet
Det är det inte! och månge blöterligge höet i runt 30 min, men hur bra är det i -20 grader ?
För att hö skal vare damfrit och inte kunna skåda en hosthäst bör höet ångas.
Jag ger mina hästar örter vid behov och jag har set at det hjälper, inte bara på mina hästar, men har delat ut min recept, (gjort i samarbete me en "örtexpert") och jag har bara hört att alla hästar som fick desse örter ble betre. Vor vet. tycker själva att det är en bra grej.
Hästar i naturen äter gärna örter, dom äter inte vad som helst, men plocker här och där.
Dom örter jag använder är alle utvald för deras egenskaber inte för att dom är en fin färg.
Jag tycker att folk idag är för snabbe till at ta på apoteket och plocka ne kemisk och konstig "miracle medicine"
Jag har aldrig set en häst i me en nummer lap i hoven på apotetek for at köpa Bisolvon (som i fösta hand är gjord för mennesker)
Tvärt om har jag set häster äta örter på marken..
Jag är är even blivet kanske upopulär i stallet, fär att jag inte, uten täckprov, vil avmaska mina hästar.
Där är mycke som peker i rätning av att masken blir (är) resistense mot vanligt avmaskings medel.
Jag mener INTE at hästar inte skal avmaskas, men att man tänker sig om. Jag mener inte at avmaskning varje 8 vecke är klokt.
Det är kanske mycke lättare att lita på det stora kemiske profet
för vi är van me att alt kan lösas me en liten blå tabelet..
Hälns heidi, som är danska och inte als bra på svenska