Foderstatsprogram för människa?

pinky

Trådstartare
Ja, finns det något motsvarande Optignägg eller Hippocampus för människa, där man matar in vikt, träning osv och får fram vilka behov man har av olika näringsämnen? Kanske med förslag på recept och menyer som matchar ens dagsbehov...


Eller måste man betala Viktväktarna för att få sådan hjälp?;)
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Programmet CAL COUNTER finns och är jättebra, tycker jag! :)
Kommer inte ihåg vart jag fick det ifrån med det var gratis att ladda ner. Tror faktiskt att jag läste om det på BUKE Senior... Sök på ordet så får du se!
 
Senast ändrad:
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Jag använder ett program som heter Hälsovakten. Det har ungefär de finesserna du efterfrågar. Jag tycker det fungerar bra.
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Använder också hälsovakten, åtminstone till och från..
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Vart kan man få tag i Hälsovakten då? Är det också gratis?

Malu
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Sök på kostkoll max, tror det finns en gratisversion. Hur omfattande den är vet jag inte.
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

googla på hälsovakten. Du kan ladda ner en provversion i en veska, sedan år su köpa den! :idea:
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

fränt.. måste bara lägga in ett inlägg här så jag kommer ihåg att lägga till länken på favoriter när jag kommer hem, sitter på en offentlig dator nu så då går det ju inte!!
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Till alla!

Tack för svaren, ska kolla upp dem.:)
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

men vart tog länken vägen? det låg väl en länk här?? hmmm.. eller är jag helt ute och cyklar?
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Det finns ett nyutvecklat program också, det kan bli hur bra som helst, mycket mer valmöjligheter än Hälsovakten (som är jättebra ändå). En gratis testversion finns att ladda ner på www.kostforum.se
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Drar upp en gammal tråd!:)

Har skaffat Hälsovakten Plus nu, och jädrar vad skoj det är att se vad och hur man äter. :angel:

Intressant att man kan ha ätit 80% av sin "fettranson" och samtidigt ligga på 150% av det mättade fettet...:crazy:
Det ska vi försöka råda bot på snarast!

Jag och sambon har lagt in att vi vill ändra vår vikt med vissa kilon, och det blev plötsligt svårt att hitta på bra mat på kvällen. :o
Jag får äta snåla 1200 kcal/dag medan han ligger på betydligt mer och nästan har svårt att komma upp i sin mängd, så vi har nästan ätit helt olika maträtter senaste tiden. ;)

Jag kan dock trösta mig med att jag generellt sett äter bättre än honom, (och har nog alltid gjort, fast lite för mycket:cool: ) mindre korv och kött och mera frukt och grönt, så han har svårt med balansen i sina "foderstater".

Ska bli intressant att se hur länge vi klarar detta, det jag är fundersam över är om jag får svårt i längden att äta mig mätt på så få kcal. Får ett jäkla humör när jag är hungrig...:crazy:
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Man lär sig vad man kan äta mycket av utan att det blir mycket kalorier!! Gröna slaktarens produkter tycker jag är suveräna, väldigt lite kalorier för mycket mat. Sen äter jag gärna grönsaker istället för ris/pasta/potatis, squash är helt suveränt, särskillt den gula är väldigt god. Kyckling äter jag mycket, och broccoli.

Sen istället för att laga olika rätter så går det ju att modifiera maten. Du gör t.ex. en kycklingsoppa med mycket grönsaker, och har bara lite pasta i din, men mer i sambons så får han i sig mer kalorier. Som exempel, du kan säkert hitta på fler själv om du klurar lite.
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Tänk om man kunde hålla sin egen foderstat så bra som man gör till hästen! Då skulle jag nog vara nåååågra kilo lättare :angel:

Säger Smizzspeedy med ena handen i godispåsen och tuggandes geléråtta :D
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

När kommer apparaten som analyserar maten på tallriken och skriker NO! om du tagit för mycket? ;)
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

nidron skrev:
När kommer apparaten som analyserar maten på tallriken och skriker NO! om du tagit för mycket? ;)
Yes vilken idé! En specialtallrik som du först knappar in vem du är, och datat är registrerat hur mycket du får äta. Och så KNUFFAR den av maten du tagit för mycket :rofl:
 
Sv: Foderstatsprogram för människa?

Yepp! Eller kombinerad med microvågsugnen typ. Har funderar på det ganska ofta på sistone. Kanske ska försöka bli uppfinnare? =o)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 297
Senast: Hellhound
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 120
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
11
· Visningar
1 771
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 371
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp