Foderjäst / Bryggerijäst

S

Savannah

Hej.

Har några funderingar om foderjäst.

Är det någon av er som använder foderjäst som ett proteintillskott, det räknas ju till gruppen proteinfoder. Några för och nackdelar isf?!

Vad är den dagliga maxgivan?

Är det någon som vet någon bra sida där man kan läsa mer om bryggerijäst? Tex, maxgiva, näringsinnehåll o.s.v.

Sv: Foderjäst / Bryggerijäst

Puttar upp.

Undrar över bryggerijäst kontra foderjäst.

Om bryggerijäst är den "rena" formen - är det då alltid bättre att ge den eller beror det på om, man vill åt även foderkalk i sin foderstat?

Kan du få tag på bryggerijäst? Jag kan tyvärr inte det längre, annars så har jag använt det under flera år. Det är så mycket annat kockelimock i foderjästen, om jag skulle ge mina full dos av det så skulle en hink gå åt på några dagar. Med bryggerijästen så har dom fått någon dl om dagen istället för hgvis av foderjästen.

Och jag skulle vilja ställa en jättedum fråga: kan man ge torrjäst? Bor på Irland, det finns ingen färsk jäst att få tag på här, otroligt nog...
Så istället för färskjäst, kan jag ge torrgäst?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg