Foderhäck

Jofta

Trådstartare
till stansporten. Tror ni det funkar att göra en sån själv?
Alltså, det ska inte vara som ett hönät/höpåse.
Jag tänkte ta en IKEA kasse och sy om lite så den blir som en trekant med ett spänne i varje hörn som man sedan knäpper fast i varsin krok i transporten.
Har ni något bättre förslag? Eller tror ni mitt kommer fungera? :)

Sv: Foderhäck

Nja, jag tycker nog att det verkar enklare att köpa en färdig höhäck hos Star eller någon av de där transporttillverkarna... De säljer ju såna av bra kvalité för rätt bra pris.

Om man nu måste göra en egen, så verkar det väl lite lättare med en bit presenning snarare än en IKEA-kasse, de tycker jag verkar små.

Sv: Foderhäck

Ta hellre en pop-up graden bin. Det är som en ikea kasse fast höge och 60 cm i diameter. Det är ståltråd som håller uppe den så den står själv. Har hantag, jag klippte bort ett handtag och använde det andra att fästa i transporten. Får plats två sycken där framme och krubba också. Jag köpte mina för 29 eller 39 kr st... :D Finns på de flesa diverse affärer.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 815
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka