Foderbyte...

Angelina

Trådstartare
Hur länge ska man pröva ett nytt foder innan man ser eventuellt resultat? Min hund har ju problem med sin hud och nu har jag bytt foder (Pro plan salmon & rice) men märker ingen skillnad mot förut. Hon har t o m blivit lite sämre men det kan bero på att vi var och badade i sjön rätt frekvent när det var så varmt.

Hur länge ska man köra på innan det är dags att pröva något annat?

Sv: Foderbyte...

det tar väl en minst en månad innan magen och allt har vant sig vid det nya fodret.. sedan får man väl se.. hur länge har du använt det nya?

Jag vet inte riktigt...Hunden har ju problemmage (också) så jag har varit jätteförsiktig vi bytet och har blandat in det nya under en längre tid. Hon har iaf snart ätit upp 15 kg av det nya.

Jag antar att det kan ta tid innan man ser resultat, om man ser något. Man har ju bara såna förhoppningar när man byter....NU kommer det att bli jättebra och helst på en gång!!!

Du ser ingen effekt förrän tidigast efter 3-4 veckor. Dieten ska hållas i MINST 8 veckor, helst 12, innan du kan utvärdera om fodret fungerar eller inte.
Jag antar att du kontaktat en veterinär för att utreda hudproblemen? Bara ca 10% av allergifallen utgörs av foderallergi...

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 102
Senast: Lilla-S
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka