T
tya
Vår ponny beh just nu för fång hos sin fodervärd,skall ta hem henne bara hon blir "transporterbar".Är det dumt att övergå/vänja in på vårat hö redan nu?,äter/har ätit hösilage hos fodervärden.TPH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är väl bra att ha så lång invänjningperiod som möjligt.
jag antar att det precis som med allt annat om denna sjukdom finns tusen helt olika svar. Men jag antar att det beror på varför hästen har fått fång. Om det tex är pga ensilaget så ska den nog inte ha mer av det alls. Annars hade jag nog börjat vänja den lite sakta. Kan du inte ringa och prata med veterinären?
Det bästa du kan göra för din häst är att ge den ett äldre hö gärna fjolårshö och gärna fin halm om du har. Har själv haft en fång ponny med hovbensrotation som följd. Idag tre år senare fullt frisk .Du kan inte se på hovarna att han överhuvudtaget haft fång.
Det bästa du kan göra för din häst är att ge den ett äldre hö gärna fjolårshö och gärna fin halm om du har. Har själv haft en fång ponny med hovbensrotation som följd. Idag tre år senare fullt frisk .Du kan inte se på hovarna att han överhuvudtaget haft fång.