Sv: foder.

I helgen så hämtade jag hem min nya goldentik på 7 månader:) Uppfödaren sa då att jag ska ge henne tre mål om dagen, uppblöt och 3 dl vid varje tillfälle. Alltså 9 dl på en dag? Är inte det otroligt mycket? På förpackningen utav hennes foder Royal Canin Junior så står det att hon ska ha ca 4-500 gram om dagen. Tiken är för övrigt i normal hull. Dock slukar hon i sig maten. Men det är väl snart dags att ge två mål om dagen?

Har du vagt en dl foder da (hittar inte fragetecknet). Min hunds foder vager 45 g per dl, alltsa blir tio dl ca 450 gram.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 735
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 879
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 311
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka