Sv: Foder

En vuxen katt behöver mellan 100 och 200 g burkmat om dagen (varierar såklart lite från katt till katt) så det låter som att du ger dem ganska så lagom mycket.

Och om de äter torrfoder?

Jag läste mig till att Stubben skulle ha 80gram/dag men det låter ju verkligen lite i jämföresle med burkmaten. Men det är kanske pga att det är mycket vatten?
Han var lite överviktig så både foder och ranson är grundat på det.

Om de äter torrfoder brukar väl dagsransnonen beräknas till 50-100 g beroende på vilket foder det är och hur stor katten är.

Mina fick blötmat förut.
Mirre köpt flakvis på foderaffären.
Men det blev så mycket plåtburkar av det så det kändes inte miljövänligt.
Så jag har gått över till torrfoder.
Billig variant och uppstöttat av matrester och möss.

Nu är mössen slut så jag måste hitta på något att lägga till.
Och jag vill helst hitta något som inte är i plåtburk.
Påsar tar liksom inget när man har 4 katter.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka