A

Akila

Har ni några bra exempel på foder till en hund som har VÄLDIGT känslig mage som knappt tål protein över huvud taget??
:bump:
 
Sv: Foder

Har ni kollat så att det verkligen är protein?

Är det enbart diarré eller spyr hunden också?
 
Sv: Foder

Beror ändå på om hunden verkligen är intolerant mot mycket protein. I Klass är det hög protein och fetthalt ;)
 
Sv: Foder

han får diarre av nästan alla sorters kött, men klarar för övrigt alla andra sorters mat bra.. och han får en "knäpp" i huvudet av för mkt protien.. blir orolig och agresiv. Exprementerade länge innan jag fatta vad det var han gjorde... Vetrinär hittade inget heller.. så mamma(f.d. hundtränare) kollade protein. Enda proteinlåga foder jag hittat som han inte får diarre av är euroshopper:crazy:
 
Sv: Foder

just det, har hänt att han spytt men inte av det vanliga fodret.
 
Sv: Foder

jo. helst ska han ha nått med mkt fett då han gör åt med mkt energi men jättesvårt ju:/ han får olja i maten.
 
Sv: Foder

det finns ju allergifoder med t ex kalkonkøtt, lammkøtt osv. finns det NÅGOT animaliskt protein han tål? funkar ægg?
 
Sv: Foder

orkar inte läsa igenom tråden så du kanske redan fått detta tips.

Veterinären vet jag har ett foder som inte innehåller kött. proteinkällan är ägg i den maten. kommer inte ihåg vilket märke det va. tror att de va specific (stavning?)

Hunden kanske tål äggprotein men inte köttprotein?

men fråga veterinären
 
Sv: Foder

Tack!

Kan ju vara värt att prova. Gav min tjej färskfoder förut, minns dock inte var det var för märke. (Köpte genom en kompis som köpte från en lastbil som stannade i Enköping nån gång per månad..) Hon åt det med glädje ett par månader, men sen vägrade hon helt. Pausade ett tag och försökte igen, men hon vill inte ha det alls längre. Samma var det för min kompis två hundar.. :confused:
 
Sv: Foder

Hills z/d eller Royal canin hypoallergenic är allergifoder där proteinerna är sönderslagna så att de inte kan reagera på det. Det är dock viktigt att man inte ger något annat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp