Foder vete alt. vete kli

Gecko

Trådstartare
Jag fick frågan här idag på jobbet vad som var skillnaden mellan foder vete och vete kli, att fodra med. Jag kände att jag hade ingen aning. :confused: Nån här som kanske kan förklara vad som är skillnaderna? Tack.

Sv: Foder vete alt. vete kli

Jag fick frågan här idag på jobbet vad som var skillnaden mellan foder vete och vete kli, att fodra med. Jag kände att jag hade ingen aning. :confused: Nån här som kanske kan förklara vad som är skillnaderna? Tack.
Vete har också betydligt lägre innehåll av fosfor (3,7 jämfört med 12 i vetekli enligt Planck) Vetekli har lägre energiinnehåll och högre proteininnehåll än vete.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 260
Senast: Görel
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 132
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka