Foder utan ris och fjäderfä

feel

Trådstartare
Har en chihuahua som mest troligt har fodermedelsallergi. Behöver hitta ett foder utan ris och fjäderfä, helst utan majs också. Han har även otroligt känslig mage... Färskfoder funkar inte. Har ni några tips?

Acana Lamb. Det är lamm och grönsaker. Acana Pacifica, fisk och grönsaker. Orijen Six Fish, fisk och grönsaker.

Acana Lamb låter bra, vet du storleken på foderkulorna? Är de tuggbara för en chihuahua?
Det är "plättar" dryga centimtern i diameter och tjocklek på ett par mm, så lätta att bryta av. Mina dvärgpinschrar äter likadana fast annan sort från Acana utan problem.

Magnussons Meat & Biscuit Grain-free har små bitar, mindre än Magnussons Meat & Biscuit Adult. Du kan skicka efter en gratis provpåse från tillverkaren Magnussons. Mina katter får smaka några foderkulor ibland och då kan äta båda sorterna utan problem.

Acana finns också med griskött Acana Pork & Butternut Squash. Jag skulle själv föredra att ge Acana Lamb & Apple som någon redan föreslagit.

Earthborn Holistic Meadow Feast Lamb är också utan fjäderfä, ris och majs.

Magnussons Grain Free innehåll:
Sammansättning (samtliga ingredienser är av svenskt ursprung)
Färskt nötkött 44%, ärter, torkad potatis, kallpressad rapsolja, färska ägg, palsternacka, morötter, potatis, blåbär, lingon.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 448
Senast: tanten
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
820
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka