Foder till unghäst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare grodan boll
  • Startdatum Startdatum
Sv: Foder till unghäst

10 g smbrp ser inte jag som en skillnad jag skulle betala såpass mycket mer för om jag har ett sammanlagt proteinbehov på ca 500 g smbrp. Klart att det beror på höt, påpekade det högre upp. Men en åring/ettåring växer otroligt mycket och behöver ganska mycket extra protein om inte höt är extremt bra. Ofta äter de inte så stora högivor som vi vill tro heller. Ville bara poängtera att det inte innehåller mycket protein bara för att det heter Groov. Jag skulle inte snåla på proteinet i den åldern utan hellre ge lite för mycket om jag är osäker, och självklart köpa ett "starkare" hö i första hand om jag hade möjlighet.

Mvh/Somi

Senast ändrad av en moderator:

Jag förstår vad du menar. Personligen föredrar jag ju 125 och förstår egenltligen inte 90:ns funktion.
Men... jag utfodrade min märr med 90:n i böjan av hennes dräktighet då det passade perfekt men detta foder. Men visst, dyrt var det :crazy:

Nä, det är hutlöst dyrt. Groov 60 var det nån som prisjämfört med sport och det var typ lika dyrt. Helt sinnessjukt, innehåller ju ingenting värt att betala så mycket för. :crazy:
Usch, tycker kraftfodret blivit alldeles för dyrt på sistone och det verkar inte ta stopp än.

Mvh/Somi

Ja, det är sjukt dyrt. Men jag tänker att det får jag igen sen i prispengar. Typ :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar