foder till dräktigt sto

R

rajraj

jag ger mitt dräktiga sto krafft groov 125 som är ett färdigfoder för dräktiga ston. ger henne sedan ensilage (ej analyserat) och nu undrar jag om det är en komplett foderstat? det borde väl vara det? eller? innehåller krafft groov 125 ALLT stoet behöver?

Sv: foder till dräktigt sto

Nä det är inte säkert att det räcker. Det kan vara så att ni har ett väldigt proteinfattigt hösilage, och då räcker knappast grooven till (Om du inte ger väldigt många kilo).
Kan du inte göra en analys? Det är ju extra viktigt när hon är dräktig!

Sv: foder till dräktigt sto

vi ger vårt dräktiga so groov 90, järnpellets, kalk och mineraler, och betfor.

det räcker säkert inte med bara grooven, det är viktigt att stoet får i sig alla näringsämnen hon behöver.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 545
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 841
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Andersson
·
Avel Jag har funderat lite kring regeln i TR att dräktiga ston inte får tävla från månad fem och framåt. Är det någon som har någon idé kring...
Svar
10
· Visningar
1 469
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka