Sv: foder till dräktig tik
En del vill nog inte skriva ut det pga anonymiteten, skulle jag tro. Jag väljer oftast att inte skriva ut hela hundarnas kennelnamn, eftersom min adress då finns 3 klick bort typ. Det går säkert att hitta mig som det är nu också, men det ger nog lite mer tankearbete i alla fall
Jag tror att det är
mycket olika vad man vill ha av en uppfödare. Vissa vill bara köpa en valp, och sen är det klart. Andra vill ha ett (hund)livslångt samarbeta. En tredje vill ha en uppfödare som är mycket kunnig inom något speciellt. En fjärde vill ha.. Osv osv.
Jag själv värdesätter uppdaterad och fräsch, och bevisad, kunskap. Jag vill dessutom ha en uppfödare som personkemin stämmer med, som har trevliga, friska och rastypiska hundar. Och sen vill jag också att uppfödaren är en sådan som ställer upp om det någonsin behövs. Att svara på frågor, hjälpa till om man behöver något etc.
Jag själv valde att inte skriva ut kennelprefixet på min förra GD (Med mycket genetiska rädslor), just för att inte "baktala" hennes uppfödare på något vis. För jag är fortfarande otroligt förtjust i själva uppfödaren som person, och vet om att misstag och dåliga hundar kan hända alla som avlar. Därför snackar jag inte om det vitt och brett, av hänsyn till uppfödaren i fråga.