foder till dräktig tik

Sv: foder till dräktig tik

Kul att du hittat nåt som funkar. Sen finns det ju valpfoder och valpfoder.
Jag har hållit på och jämfört en massa foder sista tiden och det kan skilja väldigt mycket mellan olika sorter.

GD-valpen fungerar inte på något foder som har fettprocent under 25 i alla fall. Så där går dom flesta valpfoder/juniorfoder bort :p

Vi får se hur han utvecklas i framtiden. Min förra GD (Dock en nervös hund med rädslor = mycket igång i hjärnan) behövde äta högenergi under sitt vuxna liv också. Men han som är en cool kille borde nog klara sig ypperligt på ett vanligt vuxenfoder när han växt klart. Om inte han också är intresserad av samma typ av aktiviteter som Amstaffen, för då får han jobba hårt :D

Men jag är jätteglad över att ha hittat något som funkar! Jag vill ju att mina hundar ska må så bra som möjligt, såklart.
Sen är det aldrig fel att få komplimanger över hur fin Amstaffen är, och frågor om vilket foder som får honom att utvecklas sådär bra ;)

Nja, är väl inga problem att skriva ut här. har sett att en del inte vill det men har aldrig fattat varför. Ozzy är från Diplomatic's.

avel och opdrett...vet du vad författaren heter? måsta kika in den också.

hmm, nu har jag ju inte lusläst boken men har inte sett något om en kvot på 10...måste läsa mer!

här har det hänt grejer när jag varit borta:) en som tycker vuxen foder....
har du gett det till dina?
vad ger ni era grandisar förresten? RC har jag sett men ger alla det?

Jag lämnar inte ut uppfödaren till Atlaz ( gd ) just av den anledningen att jag inte gillar deras sätt att föda upp, men det är min åsikt och jag vill inte vara den som sprider något via internet.

ok. jag tycker bra om min uppfödare och skulle absolut köpa nästa valp där också. så då borde det väl vara ok att lämna ut hoppas jag!

Ja jag ser inte varför man inte får tala om att man är nöjd ;)

Jag är dessvärre besviken på min uppfödare och jag skulle kunna hänga ut uppfödaren, men väljer att hålla god min och bita ihop ..

tråkigt. har ju i och för sig inte så mycket kontakt med min så det kanske är olika vad man vill ha av dom också.

En del vill nog inte skriva ut det pga anonymiteten, skulle jag tro. Jag väljer oftast att inte skriva ut hela hundarnas kennelnamn, eftersom min adress då finns 3 klick bort typ. Det går säkert att hitta mig som det är nu också, men det ger nog lite mer tankearbete i alla fall :D

Jag tror att det är mycket olika vad man vill ha av en uppfödare. Vissa vill bara köpa en valp, och sen är det klart. Andra vill ha ett (hund)livslångt samarbeta. En tredje vill ha en uppfödare som är mycket kunnig inom något speciellt. En fjärde vill ha.. Osv osv.

Jag själv värdesätter uppdaterad och fräsch, och bevisad, kunskap. Jag vill dessutom ha en uppfödare som personkemin stämmer med, som har trevliga, friska och rastypiska hundar. Och sen vill jag också att uppfödaren är en sådan som ställer upp om det någonsin behövs. Att svara på frågor, hjälpa till om man behöver något etc.

Jag själv valde att inte skriva ut kennelprefixet på min förra GD (Med mycket genetiska rädslor), just för att inte "baktala" hennes uppfödare på något vis. För jag är fortfarande otroligt förtjust i själva uppfödaren som person, och vet om att misstag och dåliga hundar kan hända alla som avlar. Därför snackar jag inte om det vitt och brett, av hänsyn till uppfödaren i fråga.

Menar inte lågvarianter utan varianter som innehåller det som behövs men heller inte "broiler"foder

Vi är egentligen helt överens - även i ditt nästa inlägg. Vi uttrycker oss nog bara på olika sätt

Ja, det verkar som om vi tycker rätt lika trots allt :D

Inte såå vanligt måste jag säga, dom flesta GD-människor brukar avskyr mig efter en stund, eftersom jag tycker så olika ;) :p

anonymiteten var ju en smart aspekt! vilken tur att jag inte skrev ut hans riktiga namn då *pust*
annars får ni väl glömma varifrån han kommer nu då om det är fel på något sätt:angel:

vad ger ni era gd:s för foder förresten? och varför?

Min valp på 5 mån äter RC Energy 4800. Han är alldeles för smal och muskelfattig på ett vanligt valpfoder, trots kopiösa mängder mat. Nu äter han normal mängd och börjar se fin ut i kroppen :)
Hans veka mellanhänder har blivit mycket bättre också, även om dom antagligen aldrig kommer att växa bort helt.

Min förra GD åt RC Giant Puppy, därefter Junior och vid 6 mån ålder började hon med 4800. Hon fick även äta Klass färskfoder för att hålla hullet uppe medans hon växte. När tillväxten lugnat ner sig åt hon bara 4800, och höll sig fin på det.

Mina hundar rör sig väldigt mycket, och har alltid gjort det också, så dom behöver mycket energi.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 878
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 155
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 408
Senast: calm
·
Hundhälsa Behöver tips om mat till känsliga magar. Jag har 2 flacoated retriever tikar. Vi körde Priima's färskfoder bra länge, och det funkade...
2
Svar
24
· Visningar
8 192
Senast: sooetnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka