foder till 7 månaders fölis

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare lindilutt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 791
L

lindilutt

hej! har letat efter en tråd om hur ni fodrar era fölisar men har inte hittat nån, så nu vill jag höra, vad ger ni, hur mycket ungefär per dag och när ska man öka fodret. får hem min bebis snart, ska givetvis fodra som dom har gjort men undrar hur ni gör? skulle bli glad av lite väg ledning/erfarenheter, det finns ju sååå många olika fodersorter.

Sv: foder till 7 månaders fölis

nu har jag letat lite bättre och hittat MASSOR. e det något som ni vill tilläga eller kompletera från de föregående trådarna så välkomna!

Sv: foder till 7 månaders fölis

Min fölis är snart 8 månader och han har fri tillgång på hösilage och äter ur sin mammas kraftfoderhink.

Vågar inte ge förslag på något speciellt foder, man får ge fri tillgång på grovfoder och sen komplettera efter vad grovfodret innehåller.

/M

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 250
Senast: valpköpare
·
L
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka