Foder- och sadelkammare?

I

inza

Varför bör man ha två separata rum till foder resp sadel/seldon? :confused:
Eller är det nåt jag bara inbillat mig??

Sv: Foder- och sadelkammare?

Kanske för att man har olika temperaturer där utrustning och foder står. Foder drar till sig råttor och dem vill man inte ha bland utrustningen helst...

Jag tror inte att man bör ha det så. Däremot tycker jag att det är mer praktiskt att ha det skilt speciellt om man förvarar höet i samma utrymme som kraftfodret. Både foder och utrustning skall ju ha det torrt och svalt så ur den synpunkten har det nog ingen skillnad om har det i samma rum. Har man ett litet stall med typ två hästar hemma på gården tror jag inte att det är ngot problem.

Kan tanka mi att det beror pa att fodret behover sta torrt, dar det inte kan bli fuktigt osv for att det kan borja mogla.

Jag hade inte velat ha dessa två funktioner i samma rum.

Dels blir det en del damm med foder (säckar, spannmålsdamm etc) som jag inte vill utsätta utrusningen för. Dels vill jag ha varmare i sadelkammaren än vad fodret vill ha. Torkar ibland täcken och vojlockar i sadelkammaren, det vill jag inte göra där det är foder.

Sedan kommer man inte undan att foder drar råttor och möss, något jag inte vill ha bland mina grejor.

Har i 12 år haft foder och utrustning i samma utrymme, vilket har gått bra. Temperatur på 10-13 plus året runt. Rummet är HELT tätt, har aldrig varit inne ens en mus. Och fodret förvaras i täta behållare, så det dammar inte på sakerna. Har fungerat bra och varit väldigt praktiskt då det även finns vatten i detta utrymme, så man kan blanda foder etc.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 407
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Hoarfrost
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar