Foder likt lucern?

TwiggyM

Trådstartare
Vi använder nu lucernpellets till b.l.a våra dräktiga ston samt unghästar. Dock är det väldigt dyrt då det går åt mycket. Köper kraffts säck som går åt på 5 dar.

Finns det något billigare alterativ? Antingen i form av liknande foder eller annat märke?

Sv: Foder likt lucern?

Bra hö eller ensilage eller gräs. Lusern är ju ett grovfoder så om det ska ersättas blir det så. Annars är det mer beroende på varför ni ger det. Är det för att det andra grovfodret har för dåliga värden eller att nu har för lite av det eller....?

Annars om man byter ut det så är Kvarnbys lusernpallets billigare och har högre värden än Kraffts. Så man behöver inte ges så mycket för att få samma effekt och då till ett lägre pris.

Kvarnbyfoders lucernpellets, Mer smrp/kg foder och jag får det hemkört pallvis för 2,84 kr/kg plus moms.

De har fri tillgång på ensilage men de som är tunnare i hullet har gått upp bra på lucern.

Sök på Kvarnbyfoder på nätet. Vet att jag blir bort plockad om jag länkar dit. Där finns deras återförsäljar lista också.
Eller så ta kontakt med dem direkt så brukar de lösa det mesta.

99kr säcken betalar jag här i skåne för en säck kvarnby lucern pellets. Billigare har jag icke hittat i förhållandet till den protein som den innehåller.

150 gr smb rp och dessutom utan melass och smakligare än andra lucernpellets jag provat till mina hästar!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 056
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 694
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Ni som köper mycket foder från Krafft, eller liknande märken. Hur gör ni? Var beställer ni ifrån? (Gärna nära Värmland) Är det...
Svar
0
· Visningar
446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka