Sv: foder i övrigt
Min homiatriker? Hon är utbildad inom sjukvård, homoepati, djurvård, massage, akupunktur, listan kan göras lång..
Sen kan man ju undra vad man ska lita på, hellre att jag tar och ger min häst något naturligt som inte skada, istället för att ge ett preparat som kan innehålla gud vet vad! Du borde inte bilda din uppfattning på enbart vad veterinärer säger heller, eller läkare för den delen, eller något du läst i en bok. Att pröva sig fram för att finna rätt medel för din häst är så mycket mer värt än att lita blint på vad en "utbildad" veterinär säger. Ett ex. är vår hund, som hade klåda i öronen. Veterinären skrev ut medel som luktade illa, irriterade mer och klumpade sig i öronen på honom, han led och kliade sig blodig, och allt veterinären gjorde var att skriva ut mer och mer medel av samma sort. Så kom jag med förslaget att man kanske kunde skölja med koksalt i öronen eftersom det sällan kan skada, men veterinären skrattade åt mig och sa att det inte funkade. Men jag testade ändå, det funkade faktiskt! Tänka sig! Jag pratade med min homiatriker och hon sa att jag kunde testa att ge morötter för att det stillade klådan, hon hade haft samma problem med sina hundar. Och det funkade! Jag säger inte att alla veterinärer, läkare etc är okunniga och dåliga, men ibland får man kanske ta och tänka till lite själv. Många vill tjäna pengar på våra djur genom att uppfinna mängder med onödiga saker som vi inte behöver, som kostar en förmögenhet för oss att köpa. Med hård marknadsföring och människor runt om som inte tänker logiskt är det risk att vi får en massa problem som vi inte behöver.
Jag väljer hellre ett enkelt alternativ, som jag vet inte kan skada mina djur på något sätt till att börja med, verkar det inte hjälpa så får man kanske öka till annan hjälp och testa med något nytt. Men jag smutskastar sällan något som är nytt för mig, som jag aldrig prövat eller vet om det funkar.