Födelsemärke, eller vad tusan är det?

Melli

Trådstartare
Min 4-åriga hanhund har fått något som liknar ett födelsemärke på sidan av magen. Det har vuxit under kanske en månad och är nu lite förhöjt. Han störs inte av den, slickar inte, kliar inte och den vätskar heller inte varför jag heller inte tagit kontakt med vet. Borde jag åka till djurklinik i ilfart eller kan jag sluta oroa mig? Vad tror ni?

DSC04186.jpg

DSC04183.jpg

Sv: Födelsemärke, eller vad tusan är det?

Jag hade nog tagit en tur till vet för provtagning. Förhoppningsvis är det bara en godartad förändring :).

Tack för svar :) Det lutar åt att jag gör så. Fler som kanske sett något liknande?

Har inte sett något liknande, och hade bokat veterinärtid omgående. Men så är jag en hönsmorsa också...

Jag har pratat med vet nu och ska ta bort den och skicka in på analys nästa månad. Troligen är den snäll, men den får inte sitta kvar.

Får hoppas att det inte är något.

Mina föräldrar lyssnade tyvärr inte på mig när jag hittade en knöl på våran förra hund, utan väntade till den blev större. Men tumören togs bort tillslut och var godartad. Men hittar jag något på min hund kommer jag kolla upp det direkt.

Cc ska få knölen bortopererad imorgon :crazy:. Vet visste inte riktigt vad det var, men blodprov är taget och sen ska även knölen in på analys såklart. Håll tummarna för att det går bra!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 357
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 560
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar
  • Strö i boxen
Tillbaka