Födelsedagsfirande

Kirre

Trådstartare
Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner? Familj? Bjuder hem? Går ut? Eller tycker ni det inte spelar så stor roll, ännu ett år bara?

🎉🎈🎁

Vi firar inte födelsedagar dvs jag och mannen. Det händer att vi åker på andras födelsedagar. Men bjuds det inte in till "kalas" så gör vi ingen big deal av det, och vi åker inte ens på alla "kalas" heller. Däremot så ringer jag de jag anser är "nära", andra får sms eller bara facebook, och vissa får inte ens på facebook trots "hej din kompis x fyller år"...

• Gilla
Reactions: Sel
Jag brukar vilja åka hem till mina föräldrar när jag fyller år så det brukar vi göra. Äta nån god middag, inget mer avancerat än så.
Sen fyller svärmor dagen efter mig så då passar vi på att hälsa på där när vi ändå är i krokarna.

Förra året när jag fyllde jämnt hade jag kalas.

Jag brukar bjuda närmaste släkten på fika/smörgåstårta när jag fyller år, samma gäller min mamma, pappa och barnet. Min kusin och hans fru brukar fira på restaurang där alla köper sin egen mat men inga presenter, även moster, i år gör jag så med. Även barnet (men han får paket också).

Brukar uppmärksamma nära vänner med paket eller en hälsning, beroende på avstånd typ 😅

Katten hade kalas i fjol, tror han ska ha det i år också 😁

Jag firar min födelsedag. Varje år. Bc alla anledningar till tårta och god mat är bra anledningar. :D Sen tycker jag att det är trevligt att bli firad. Lite extra uppmärksamhet och ompysslande är alltid trevligt.

Sedan firar vi självklart Marodörens födelsedag. Sambon typ vägrar fira sin.

Jag brukar fylla år runt påsk, så mina föräldrar brukar komma ned under påskhelgen och så äter vi ute för att fira.
När jag fyllde jämnt sist hade jag en rätt stor fest med vänner och bekanta.

Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner? Familj? Bjuder hem? Går ut? Eller tycker ni det inte spelar så stor roll, ännu ett år bara?

🎉🎈🎁
Det är lite beroende på energinivå, förragången jag fyllde var jag slutkörd innan och blev otroligt glad när man och barn hade bokat restaurang och bjudit med våra vänner. Jag behövde bara infinna mig. :)

Vi brukar fira i familjen, ibland blir det större firande, ibland mindre. Barnen fyller med 14 dagar mellan så ibland slår vi ihop det för släkten och firar båda mitt i. ;)

Jag firar inte min födelsedag. Kan bjuda pappa och syskon på tårta om jag känner för det men inget mer. Fick en "överraskningsfest" när jag fyllde 40 men den visste jag skulle komma. Brukar inte uppskatta sånt men den här gången var det riktigt roligt. Brukar inte fira andra om jag inte blir ditbjuden.

Jag fyller 40 om ett par veckor och planerna består av att jag ska laga en god middag på den grill som jag får av mannen i födelsedagspresent 🤣. Förhoppningsvis kommer min kompis förbi också. Mina föräldrar har sagt att de gärna vill ge gasbehållaren till grillen som present 😊. Tror det blir helt perfekt 😍.

Ps. Jag vill gärna göra en trerättersmiddag som utgår från grillen, så om ni har några tips på efterrätter eller förrätter till detta, så säg till!

Jag vill fira på något sätt, beror lite på om jag har barnvecka eller inte. Är kidsen hos mig blir det tårta och restaurang eller takeaway, är jag själv så hittar jag på något kul och köper en present åt mig själv.

Jag vill helst bli firad så lite som möjligt men min ömma moder vill bjuda mig på tårta så det får hon väll då.

Jag firar inte andra om de inte själva ta initiativ. Undantag mitt barn då såklart.

Jag hade ett stort "kalas" när jag fyllde 50 fast en vecka senare =) Då jag gifte mej med min man :heart så jag slog ihop de festerna, men då det inte är "känt" hur gammal jag är hos mannens släkt tror jag inte många där visste att de även va min 50 årsfest ;) Då det var bröllopet som va "the big deal" :) Min man är 21 år yngre än jag =) Han fyller 30 i år men vi kommer inte fira det...

Vi i närmaste familjen brukar försöka träffas och fika eller äta middag runt folks födelsedag, det blir så sällan vi kan/ hinner ses annars. I år har jag förälder som fyller jämnt så vi har bestämt att vi ska gå på restaurang den helgen.

Några av oss från gamla gänget stalltjejer brukar försöka träffas på fika eller middag i krokarna av att någon av oss fyller också.

Alla andra i familjen firas med familjemiddag där födelsedagsbarnet önskar mat. Jag fyller år två dagar efter mamma och min mormor fyllde dagen efter så jag hamnade alltid i kläm. Har aldrig gillat att fira min födelsedag därför. Senast var en vanlig jobb/stalldag. Jag hade med hemgjord tårta till båda ställena. Min 40-årsdag övertalades jag till att vi beställde hem mat från italienska kvarterskrogen, men jag mådde dåligt och kunde inte äta. Den dagen slutade på akuten med gallstensanfall och morfin :D så så kan man också göra!

Jag firade senast då jag fyllde 40, bjöd hem ett gäng tjejer jag kände från diverse sammangang, vi åt gott och hade jätteroligt.
Andra år har jag inte firat, men ibland har jag och barnen gått på restaurang, ibland har 1-2 kompisar kommit förbi och vi har ätit tårta, ibland har jag varit på resa.

Andras födelsedagar har det varit lite liknande med, oftast har det bara blivit en hälsning per facebook eller ett meddelande, någon gång har de bjudit in på kaffe och kaka, någon gång har några träffats ute över en öl, eller fest på någons stuga. Jag har aldrig deltagit i att ordna kalas för någon som inte själv tagit initiativet till firandet.

Jag firar varje år. Fyller år i början av juni och gick i skolan en endaste födelsedag så jag tar alltid semester. Träffar familj och vänner, under vilka former har varierat utifrån hälsa och andra omständigheter. Familjen brukar bjudas hem medan jag träffarna vännerna ute på lokal. Har vi tur med vädret blir det på någon uteservering.
Senaste födelsedagen var på en måndag, då hade jag kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest på lördagen innan.

Jag firar gärna de som vill bli firade. Att alla inte vill det respekterar jag så klart, men jag har inte så många såna i min närhet. Firande kan vara fika på lokal en eftermiddag, det behöver inte vara pretentiöst.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
996
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: MML
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 646
Senast: Acto
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 966
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka