Födelsedag på facebook

Sparrisen123

Trådstartare
Om jag har inställningen "Bara jag" på min födelsedag, betyder det då att mina vänner inte kan se att det är min födelsedag när det är det?
Vill gärna slippa bli påmind om det så jag undviker gärna massa grattis från folk jag inte ens känner, och vill alltså veta vad det är för inställningar som gäller då.

Sv: Födelsedag på facebook

Du behöver ju inte ha med ditt födelsedatum ens, det är bara att ta bort! :) men man kan ändra sekretessen på det också så att bara du ser det, eller dina närmsta vänner.

Varför ens ha "vänner" på FB man inte känner?

Så länge du använder inställningen "Bara jag" är det endast du samt de du lagt till i "särskild" lista som kan se inläggen.

Varför ens ha "vänner" på FB man inte känner?

Tänk att jag visste att den här frågan skulle komma... Buke i ett nötskal ;)
Det är gamla klasskompisar, såna som jag tränar tillsammans med ibland, hundmänniskor jag är ytligt bekant med o.s.v. o.s.v. Alltså bekanta, men inte nära vänner, som ändå kan vara praktiskt att ha ett lätt sätt att komma i kontakt med, som t.ex. via facebook.

Tänk att jag visste att den här frågan skulle komma... Buke i ett nötskal ;)
Det är gamla klasskompisar, såna som jag tränar tillsammans med ibland, hundmänniskor jag är ytligt bekant med o.s.v. o.s.v. Alltså bekanta, men inte nära vänner, som ändå kan vara praktiskt att ha ett lätt sätt att komma i kontakt med, som t.ex. via facebook.

Fast då känner du/man ju personerna ifråga ändå på en viss personlig nivå även om man inte umgås dagligen.
Vad jag inte förstår är varför man har tex Barack Obama eller Reinfeldt som vän eller kusinens pojkväns mammas väninna, eftersom man ändå aldrig kommer att umgås eller utväxla erfarenheter med dessa personer.

Min bror har en sån inställning så att inte ens vi syskon, som står som syskon på Facebook, ser när han har födelsedag (vilket vi givetvis vet ändå ;)). Jag har också personer på min Facebook-lista som jag aldrig har bytt ett ord med i hela mitt liv, kompisar till mina betydligt yngre småsyskon som verkar samla på Facebook-vänner (det är givetvis de som har lagt till mig, och jag var dum nog att bekräfta när jag var ny på Facebook, nu orkar jag inte ta bort dem, dagens I-landsproblem), och det är till största delen dessa personer som "grattar" när man fyller år.

Men jag vet ju trots allt vilka de här personerna är till namnet, och hur de såg ut när vi gick på samma skola (när jag gick i nian och de typ i ettan), en del av dem är kanske också småsyskon till mina egna barndomskompisar. Jag har heller aldrig förstått varför man ska vara vän med personer som man inte ens vet vilka det är, syrran har en sån kompis, ser hon att min syster blir vän med någon ska hon också vara det, trots att hon aldrig ens sett vederbörande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 676
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II