Tömkörde Merida innan i veckan och hon var så fin! Hon har börjat bära sig bättre och galoppen var lugnare med större och rundare språng.
Sen red vi ner till paddocken och red ett pass där, och hon hade äntligen lite mer eget framåtdriv (utan att pipa och bocka). Det började såklart ösregna så vi blev genomblöta.
Rider ni era flera dagar i sträck? Jag har försökt undvika det och ridit/tömkört varannan dag, nån enstaka gång 2 dagar i följd. Men nu när jag är så trött hade jag behövt aktivera henne mer på helgen, och bara rida 1 häst de dagar jag jobbar heldag. Isåfall blir det ju fredag, lördag och söndag, och sen onsdagar då jag också jobbar halvdag. Tänkte prova denna helgen, med en lite längre uteritt i morgon och sen en lugnare på söndag. Sen får nog hon följa med på terrängträningen på tisdag, då ande hästen tränar söndag och ska tävla nästa helg.
Idag hjälpte hon mig att mocka...
Visa bifogad fil 69115
Har ju också två hästar, och så länge de är unga så funkar det känner jag men ibland tvivlar jag på att jag kommer orka/hinna med bägge två. Har inte ridit två dagar i rad än, de gånger de gjort ngt två dagar i rad har det varit tömkörning/körning eller gått med som handhäst. Har en tjej som kan hjälpa mig lite 1-2 dagar i veckan och det funkar fint. Sen är det ett stort plus att kunna ta med en som handhäst fast då blir ju ridningen av den jag rider ganska kravlös. De gångerna brukar jag fokusera på klättring och offroadridning. Ibland bara jogga några kilometer om vägarna är fina. Oftast hinner jag bara m 3 ggr/vecka o häst, tröstar mig med att de går ute resten av dygnet i jättehage som är mkt varierad. De rör sig mkt där, och drar ordentliga repor varje dag så konditionen är det inget fel på iaf. framtiden får utvisa om jag behåller bägge (hur jag nu skulle kunna välja bort en )