Höll på att svara "du vet ju var jag bor" men menade nog "du vet ju var du kan hitta mig på jobbet..."Nämen! Detta får du berätta mer om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höll på att svara "du vet ju var jag bor" men menade nog "du vet ju var du kan hitta mig på jobbet..."Nämen! Detta får du berätta mer om
Det händer en del men ändå inte. På onsdag ska vi faktiskt jogga runt en fyraårsklass i vårt "hemmaridhus" som är där han står nu (eller 7 min trailerfärd därifrån). Så igår var vi där. Jag rider rätt dåligt nu så jag ska bara koncentrera mig på att rida program för det var så oerhört länge sen. Jag vet att det inte är sannolikt att vi klarar 75 % och oavsett hur det går ska han få vila en vecka efter minst. Kvalar han blir det kanske vila i 2 månader t.o.m.
Jag har köpt en hoppsadel. En gammal prestige som ligger still och inte trycker på manken och det är två bra saker. Har också tänkt mkt på hur jobbig han är när han äter sockerrikt foder för han står knappt stilla en halv sekund. Det är myror i hela kroppen på honom. Han har visserligen varit superduktig när jag suttit upp, men det är också enda halvsekunden han står still.
Annan bra sak är att han verkar tycka att det är ok att gå in i trailern. Men det är lite svårt att stå still där i. och när luckan är ner så SKA han ut. men trots det lyckades jag lasta ut utan hjälp igår. Då kände jag mig lite stolt att jag bara lät honom hålla på i trailern. Han var rätt vild så jag fick ryta lite åt honom. Men ingen dog och han fick massa beröm när han gav upp sitt bråkande. Det ska nog bli bra tids nog men vi har minst sagt en del jobb med sån där vanlig hantering.
Om Mirre bara skulle trycka skulle jag tycka att det var lite lugnare. Men MR Drama King har ngn sorts rodeo för han blir så exalterad. Nu senast fick han ha det inom rimliga gränser, sen när jag öppnade var han så sur att han inte fick vända sig att han inte ens fattade att han kunde backa. Men det löser nog sig inom några gånger. Funderar på att öva lite i kväll också. Det är öppen bana men jag vet inte om många andra kommer utnyttja det.Spännande mer fyraårsklassen, lycka till!
Min är likadan med transporten, när man öppnat vill han ut och det NU. Han står snällt tills luckan är nere, och då börjar han trycka på bommen - jag öppnar inte förrän han slutar trycka och har gått fram lite, men det är verkligen något att träna på.
Jag har också en dramatisk häst, alltid så stora reaktioner för småsakerOm Mirre bara skulle trycka skulle jag tycka att det var lite lugnare. Men MR Drama King har ngn sorts rodeo för han blir så exalterad. Nu senast fick han ha det inom rimliga gränser, sen när jag öppnade var han så sur att han inte fick vända sig att han inte ens fattade att han kunde backa. Men det löser nog sig inom några gånger. Funderar på att öva lite i kväll också. Det är öppen bana men jag vet inte om många andra kommer utnyttja det.
Jag morrar och petar på honom. Har faktiskt kontaktat den killen som hjälpte mig med metoder för att få ner Caspian i varv för att även kunna få hjälp med Mirre. Egentligen är han inget stort problem men det känns bättre att ha någon metod som fungerar i alla lägen.Jag har också en dramatisk häst, alltid så stora reaktioner för småsaker
Min häst kan man ofta skrika lite på så skärper hon sig
Appropå urlastning så är jag väldigt glad över min fronturlastning. Så enkelt när man är ensam och unghästen inte riktigt har lärt sig än!
Det är ju jättebra att ta tag i det även om det mest är mindre problemJag morrar och petar på honom. Har faktiskt kontaktat den killen som hjälpte mig med metoder för att få ner Caspian i varv för att även kunna få hjälp med Mirre. Egentligen är han inget stort problem men det känns bättre att ha någon metod som fungerar i alla lägen.
Grattis!Vi har visat på unghästtest och fått diplom! Har fortfarande inte riktigt hunnit smälta det, men är såklart hur glad och stolt som helst. Vi höll på att inte komma iväg av olika anledningar och var på plats bara en kort, kort stund innan vår starttid. Inte optimala förutsättningar men Flisan skötte sig exemplariskt, trots att hon var lite trött & matt för dagen. Fina omdömen (särskilt stolt över "mycket väl visad i fint skick, inte ett hårstrå ligger fel på den här hästen" - trots att vi hastat och inte ens hann ta en våtservett på mulen efter avlastning) och 49.5p (82,5%) med raden 9-8,5-7-8,5-8-8,5.
Visa bifogad fil 70682
Nu blir det långt sommarlov och sedan en höst mest med uteritter och fortsatt hopputbildning
Grattis till fint resultatVi har visat på unghästtest och fått diplom! Har fortfarande inte riktigt hunnit smälta det, men är såklart hur glad och stolt som helst. Vi höll på att inte komma iväg av olika anledningar och var på plats bara en kort, kort stund innan vår starttid. Inte optimala förutsättningar men Flisan skötte sig exemplariskt, trots att hon var lite trött & matt för dagen. Fina omdömen (särskilt stolt över "mycket väl visad i fint skick, inte ett hårstrå ligger fel på den här hästen" - trots att vi hastat och inte ens hann ta en våtservett på mulen efter avlastning) och 49.5p (82,5%) med raden 9-8,5-7-8,5-8-8,5.
Visa bifogad fil 70682
Nu blir det långt sommarlov och sedan en höst mest med uteritter och fortsatt hopputbildning
Grattis, vad kulVi har visat på unghästtest och fått diplom! Har fortfarande inte riktigt hunnit smälta det, men är såklart hur glad och stolt som helst. Vi höll på att inte komma iväg av olika anledningar och var på plats bara en kort, kort stund innan vår starttid. Inte optimala förutsättningar men Flisan skötte sig exemplariskt, trots att hon var lite trött & matt för dagen. Fina omdömen (särskilt stolt över "mycket väl visad i fint skick, inte ett hårstrå ligger fel på den här hästen" - trots att vi hastat och inte ens hann ta en våtservett på mulen efter avlastning) och 49.5p (82,5%) med raden 9-8,5-7-8,5-8-8,5.
Visa bifogad fil 70682
Grattis!Vi har visat på unghästtest och fått diplom! Har fortfarande inte riktigt hunnit smälta det, men är såklart hur glad och stolt som helst. Vi höll på att inte komma iväg av olika anledningar och var på plats bara en kort, kort stund innan vår starttid. Inte optimala förutsättningar men Flisan skötte sig exemplariskt, trots att hon var lite trött & matt för dagen. Fina omdömen (särskilt stolt över "mycket väl visad i fint skick, inte ett hårstrå ligger fel på den här hästen" - trots att vi hastat och inte ens hann ta en våtservett på mulen efter avlastning) och 49.5p (82,5%) med raden 9-8,5-7-8,5-8-8,5.
Visa bifogad fil 70682