Vet precis vad du menar, en av Strumpans hagkompisar är dessutom exakt likadan Så känns som de typ går runt runtNelly är ständigt helt kladdig på bakbenen och i svansen. Man ser hur det liksom har runnit längs hela låret och bakbenet![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet precis vad du menar, en av Strumpans hagkompisar är dessutom exakt likadan Så känns som de typ går runt runtNelly är ständigt helt kladdig på bakbenen och i svansen. Man ser hur det liksom har runnit längs hela låret och bakbenet![]()
Förra året tyckte jag att hon blev väldigt känslig för skänklarna när hon brunstade, i år vet jag inte om jag märkt något sånt hittills. Men känns ju också som att hon brunstar typ jämt så kanske mest blivit vanVet precis vad du menar, en av Strumpans hagkompisar är dessutom exakt likadan Så känns som de typ går runt runtÄr Nelly nåt påverkad i typ ridningen? Strumpans brunst eskalerade väldigt för några dagar sedan oCh helst plötsligt blev hon typ tittig på ett sätt jag aldrig märkt innan. Frågar andra och kan tydligen vara vanligt! Va 15 år sen sist jag hade ett sto
![]()
jag rider för två olika tränare, som kommer upp ungefär 1 helg var varje månad. Det passar mig bra, så hinner jag träna lite själv mellan gångerna ocksåHur ofta rider ni för tränare?
blir det alltså 2 ggr i månaden då?jag rider för två olika tränare, som kommer upp ungefär 1 helg var varje månad. Det passar mig bra, så hinner jag träna lite själv mellan gångerna också
Det blir 4 pass/månadblir det alltså 2 ggr i månaden då?![]()
Hejja Hejja er!Vågat mig ut utanför ridhusen
Ridit två dagar i rad i paddocken nu. Har ju tömkört där jättemånga gånger men Nelly tyckte ändå det var tokläskigt. Blev spänd och då kom hennes istadighet som ett brev på posten. Gick dock att komma ur det och avslutade bra
Igår tog jag ut svängarna rejält, skrittade till och med av (uppsuttet alltså) på vår lilla ”naturslinga”. Känner mig modig![]()
Idag var vi iväg på programridningFager var superfin på framridningen, har börjat hitta en lagom balans mellan tryck, lösgjordhet och bärighet!
Inne i ridhuset blev han superspänd, men lyckades lotsa honom igenom programmet på ett okej sätt. Måste ju ha det här trycket i honom, gäller bara att hitta en avspänning i det också.
vi fick 65%, trots taktmissar i båda travökningarna och en hel del andra missar. Men när han är med mig får vi ju fina poäng så det känns lovande!Visa bifogad fil 69468
Red LA:3Kul! Vad red ni för program?![]()
Kul! Jag ser fram emot när vi också kan börja träna på tävling! Snart kan vi nog ta oss igenom en LC:1aIdag var vi iväg på programridningFager var superfin på framridningen, har börjat hitta en lagom balans mellan tryck, lösgjordhet och bärighet!
Inne i ridhuset blev han superspänd, men lyckades lotsa honom igenom programmet på ett okej sätt. Måste ju ha det här trycket i honom, gäller bara att hitta en avspänning i det också.
vi fick 65%, trots taktmissar i båda travökningarna och en hel del andra missar. Men när han är med mig får vi ju fina poäng så det känns lovande!Visa bifogad fil 69468
Red LA:3
Jag har börjat titta på lite tävlingar nu om det ska öppna upp efter 1 juni, är lite sugen på att prova kvala Falsterbo men sista dag är 20/6 så blir ju inte så många försök...
Tror vi kan ta oss igenom FEIs Inledande 5-års ganska bra, men tror egentligen vi har större chans att få 72% i ett vanligt LA-program än att få 76% i unghästbedömning.
Pärlan har varit ganska bra i förvända innan men lite låg och platt, nu när har jag fått ihop och upp galoppen lite mer har hon kommit på att det är lättare att byta istället åt ena hållet...Så då känns LA:3-vägen lite svår.
Bästa för oss hade nog varit om det hade funnits någon LA:1 på 2* tävlingmen det verkar inte som det ligger någon sådan ute än så länge i alla fall.
jag blev också sugen på att försöka kvala! Kommer bara hinna två försök så vet inte om det är värt pengarna att lösa deltagarbevis. Troligare med breeders i så fall, där har de julbockar sänkt kvalgränsen rejält.
förvända är vår styrka, där får vi oftast 8 vilket är tacksamt med kofficient! Skänkelvikningarna är svårare, men dem slipper man ju i 5-års programmen
Jag är tveksam till om vi kvalar i unghästprogrammen, tror som du att det är högre krav på gång där. Vår styrka är ridbarheten snarare än flashiga frambenJag har ju inte ridit program med Pärlan alls förutom en LB:1 i höstas, så har ingen aning egentligen hur vi ligger till... Hade kanske varit bra att prova en PnR innan man ev löser deltagarbevis, men nu ska hon vaccineras nästa vecka så hinner knappt det heller innan tävlingarna ev öppnar...
Pärlan gör skänkelvikningarna rätt bra men risken är att hon tappar lite bjudning på banan och då blir det inte mycket till travökningar, har känslan att man tappar mer poäng på det i ett unghästprogram än vanliga bedömningen...