Här är film från programmet också :
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På söndag!Förstår vad du menar, är de rätt tränare så kan hen förhoppningsvis hjälpa dig vidare och ge dig lite bra verktyg om hen kan läsa av situationen bra När är träningen?
WowTack @MiniLi och @Lollitza
Idag var vi på tävling igen, mitt inne på Ribersborgsstranden i Malmö. Så lite speciell miljö med mycket folk som var ute och promenerade, sprang och cyklade runt framridning och banor och även en fotbollsträning i andra änden av fältet.
Vi red FEIs inledande 5-årsprogram men jag har inte löst något deltagarbevis än, ville känna lite på det först. Så som "tur" var så fick vi inte kvalprocent . Det blev 69.4% efter ett omslag och avbrott i högergaloppen. Tappar fortfarande bjudningen lite och blir då ganska kort och rakbent i galoppen. Men gjorde ryggningen mycket bättre än förra starten och fick till enkla bytet i princip lika bra som vi kan på träning. Har inte hunnit lägga över några filmer men blev lite foton från framridningen:
Hoppas ni får en snabb tid och kan hitta felet!Geisli är fortsatt halt så vi försöker få tag på kliniktid, "våran" klinik hade inte tid förens slutet av augusti. Så letar vidare efter annan.
Ja usch, knotten kan verkligen vara hemska på senare delen av sommaren!Alltså detta knotthelvete!
Har de senaste dagarna noterat att B haft små sårskorpor under pälsen kring skuldran. Red i förrigår kväll och tyckte mig att manen såg tunn ut på vissa ställen (B har tjock ponnyman och svans) men tänkte inte så mkt mer på det. Igår på morgonen när jag kom för att slänga åt dem lite hö stod jag och kliade henne över ryggen medan hon åt och märkte då fler skorpor och nästan hela hon var liksom plötsligt mjällig, torr och helt täckt av sårskorpor över ryggen och magen och att hon från förrigår kväll till igår morse kliat av sig halva manen!
Har slarvat med flugsprayen på sistone och totalt förträngt att knotten har vaknat till liv här uppe i norr (verkar vara värst augusti till halva september hos oss)
Panikköpte mer flugspray, antikli-spray och eksemtäcke samt en dunk linfröolja (ska tydligen lindra besvären enligt studier) och Krafft groov sensitive som krubbskrammel att blanda ut oljan (och mineraler i). B badades, sprayades och packeterades in i eksemtäcket och ser nu ut som en Alien. Kollade till dem imorse och hon verkade så nöjd så. Stackars liten
Jag tycker att det ser mycket bättre ut än du beskriver, och jag gillar hästen! Är det Sjögestads ridhus som blivit så fint?Min sambo var med i stallet igår så fick för ovanlighetens skull lite film. Vet inte om det är så roligt att se, vi kämpar fortfarande i den här lite spända svackan men men. Och ni vet den där käftsmällen man får när man tycker sig vara rätt still i sadeln men filmen visar armar och ben som flaxar åt alla håll
https://www.instagram.com/p/CSgJX6OoC_l/?utm_medium=copy_link
Tur vi ska träna på söndag
Tack, snällt sagt! Jag har fastnat lite vid att jämföra mot hur det gick tidigare i somras, är väl inte så hjälpsamt kanske. Plus att jag klippte bort de sämsta delarnaJag tycker att det ser mycket bättre ut än du beskriver, och jag gillar hästen! Är det Sjögestads ridhus som blivit så fint?
Oj det var inte illa med två ridhus, det ser jättefint ut. Jag gillar ju din häst men är kanske lite partisk med två Canterburyavkommor hemma. Tror att din kommer bli riktigt fin när hon fått styrkan!Tack, snällt sagt! Jag har fastnat lite vid att jämföra mot hur det gick tidigare i somras, är väl inte så hjälpsamt kanske. Plus att jag klippte bort de sämsta delarna
Hästen är alltid en pärla, även om hon tycker det är lite kämpigt
Ja sjögestad har två ridhus nuförtiden, detta är det nya! Väldigt lyxigt med två stora ridhus
Det behövs nästan, är nog ca 75 hästar på anläggningen nu så skulle vara trångt med bara ett ridhusOj det var inte illa med två ridhus, det ser jättefint ut. Jag gillar ju din häst men är kanske lite partisk med två Canterburyavkommor hemma. Tror att din kommer bli riktigt fin när hon fått styrkan!
Min sambo var med i stallet igår så fick för ovanlighetens skull lite film. Vet inte om det är så roligt att se, vi kämpar fortfarande i den här lite spända svackan men men. Och ni vet den där käftsmällen man får när man tycker sig vara rätt still i sadeln men filmen visar armar och ben som flaxar åt alla håll
https://www.instagram.com/p/CSgJX6OoC_l/?utm_medium=copy_link
Tur vi ska träna på söndag
TackTycker inte alls de ser så illa ut som du beskriver, var beredd på nåt helt annat när jag klickade upp filmen tycker de ser trevligt ut
Ja usch, knotten kan verkligen vara hemska på senare delen av sommaren!
Håller tummarna för att ni får en snabb läkning! Om hon klarar att hålla sig lugn i hagen kan det säkert gå relativt snabbt. För oss tog det ju 8 månader men det berodde troligen på att det var typ omöjligt att få Nelly så still som hon egentligen hade behövt vara..Strumpan fick ju ett överben efter ett rejält rejs i hagen för 2 månader sedan. Veterinären tyckte hon kunde vila på sitt planerade bete i 8v och trodde nog de skulle vara bra sedan. Tyvärr är inte överbenet läkt ännu, hon har fått laser kontinuerligt hela perioden etc. men de verkar inte hjälpt så mkt man hade önskat. Hon har troligen rört sig för mkt. Efter betet var hon dessutom halt på volt i ena varvet av överbenet så vi åkte in till klinik för röntgen. En massa bilder togs ur olika vinklar. Inget annat är skadat vilket va väldigt skönt men överbenet är ännu aktivt och behöver vila. Så nu står hon i liten hage, benskydd på och får skrittpromenader 5 dagar / veckan och återbesök 30/8.
3 veckor - 3 månader ytterligare sa veterinären om läkningen, det va väldigt individuellt