Alltså detta knotthelvete!
Har de senaste dagarna noterat att B haft små sårskorpor under pälsen kring skuldran. Red i förrigår kväll och tyckte mig att manen såg tunn ut på vissa ställen (B har tjock ponnyman och svans) men tänkte inte så mkt mer på det. Igår på morgonen när jag kom för att slänga åt dem lite hö stod jag och kliade henne över ryggen medan hon åt och märkte då fler skorpor och nästan hela hon var liksom plötsligt mjällig, torr och helt täckt av sårskorpor över ryggen och magen och att hon från förrigår kväll till igår morse kliat av sig halva manen!
Har slarvat med flugsprayen på sistone och totalt förträngt att knotten har vaknat till liv här uppe i norr (verkar vara värst augusti till halva september hos oss)
Panikköpte mer flugspray, antikli-spray och eksemtäcke samt en dunk linfröolja (ska tydligen lindra besvären enligt studier) och Krafft groov sensitive som krubbskrammel att blanda ut oljan (och mineraler i). B badades, sprayades och packeterades in i eksemtäcket och ser nu ut som en Alien. Kollade till dem imorse och hon verkade så nöjd så. Stackars liten