Red ut i skogen för första gången idag, tidigare har vi bara gått på grusvägarna. I skogen gick det bra, han är helt orädd och går fram överallt även där jag anser det olämpligt. Men han löser det även vid krångligare underlag. Hoppar över saker som är ivägen.
Men när vi var nästan hemma och skulle trava upp för en backe skenade han iväg ner för skogsvägen vi gick i början. Det gick att styra lite men bromsen fungerade inte öht, han var bara påväg att springa rätt in i en stor hög med grenar och sedan att hoppa över några smågranar. Gick som tur var att styra bort från granarna, tror inte att han hade landat på fötterna om han hoppat över dem. Längst ner för den vägen fick jag stopp, men han var stressad och hoppade lite. Jag satt av och gick en bit och hoppade upp efter en stund, då gick det att skritta. Efter att en kortare skentur till gick det att trava upp för backen, även om han var spänd.
Förstår inte vad som hände, det var inget där som han vanligtvis skulle bli rädd för. Jag kände igenom honom i stallet och tyckte att han var lite spänd på vissa ställen, men han verkade inte ha ont någonstans. Men har svårt att se att han inte skulle ha det när han skenade så, han är inte en sån häst som skulle göra så bara för att.