Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin!Idag har vi ridit vår första dressyrträning på nästan 3 månader! Märks att han tappat en del styrka så fokus var på rakriktning och få in innerbak under kroppen. Så jäkla kul att få rida!
Så fina ni ser utIdag har vi ridit vår första dressyrträning på nästan 3 månader! Märks att han tappat en del styrka så fokus var på rakriktning och få in innerbak under kroppen. Så jäkla kul att få rida!
Vad kul med hoppning! Jag är jättesugen på att börja hoppa igen, men törs inte riktigt belasta hans knä så mkt änIdag tog jag mod till mig att hoppa själv med Noella. Har bara hoppat henne på träning med tränare innan.
Eftersom jag inte känner mig så säker på hoppning vill jag gärna ha någon som säger hur jag ska göra om det blir fel.
Tyvärr är man ju inte gjord av pengar och har inte råd att träna mer än 1 pass i veckan, så blir varannan vecka hoppning och den andra dressyr.
Men för att jag ska bli bättre på hoppningen behöver jag ju hoppa mer.
Så ska försöka hoppa varje vecka i alla fall!
Noella skötte sig som vanligt väldigt bra, men hon var jättepigg. Laddade rejält mot hindrena och fick lägga någon extra volt ibland. Hoppade bana på 60 cm, ville inte hoppa högre om något skulle gå tokigt!
Noella hoppar egentligen bättre på högre höjd men jag är feg av mig!
Fin modell på hästen. Snygg.Idag har vi ridit vår första dressyrträning på nästan 3 månader! Märks att han tappat en del styrka så fokus var på rakriktning och få in innerbak under kroppen. Så jäkla kul att få rida!
Trist att det inte funkade men skönt att hon verkar nöjd med att komma tillbaka! Ibland får man bara prova... Och jag flyttade tillbaka min till ridskolan i helgen Upplevde från början en förbättring av hennes stressnivåer men sen blev hon sakta snarare mkt värre än i gamla stallet och när hon dessutom började falla ur rejält (mindre mat och fodrades två ggr per dag så gick nog hungrig en del i typ - 20 ) och inte kunde motioneras pga all snö och brist på ridbana beslöt jag att vi flyttar tillbaka henne.
Nu har hon en hagkompis, nästintill fri tillgång till hösilage och upplevs genast mkt gladare och nöjdare och jag har börjat sätta igång henne så smått.
Jag brukar ha graman när jag rider ut. Gillar det bättre än att betsla upp eftersom jag kan styra när jag behöver extra broms och inte. Annars skulle jag nog också tänka babypelham eller jaktkandar i första hand. Med pelham kan du ju ha dubbla tyglar om du vill kunna styra inverkan så det är ett plus!Vi red ut idag, tillsammans med en kompis. Han skötte sig riktigt bra, pigg men höll sig i skinnet!
funderar dock på om jag ska betsla upp honom när jag rider ut. Idag har jag ett bombers happy tongue vilket funkar superbra för det mesta. Men ute är han jättestark och ligger på. Han sticker inte, men jag har typ noll kontroll har funderat på babypelham, någon som har erfarenhet eller kan tipsa om att annat bett?
Hoppas hoppas att hon är halt fri!Åh nu börjar jag bli nervös! Nelly har fått sista dosen kortison. Ska kolla henne på lina i helgen tänker jag. Vid de senaste veterinärbesöken har jag varit inställd på att det fortfarande inte är bra, men nu smyger sig förhoppningarna på. Kortison är ju ganska potent, Nelly har visserligen fått låg dos glest men jag tycker att det bör ha gett effekt. Överbenet är ju dessutom kallt och oömt så finns chans att hon inte längre ska vara halt!
Visa bifogad fil 64196
Jag brukar använda ett odelat kimblewick som nödbroms på de hästar det behövs. Och öva mycket lydnad även ute såklart. Övergångar i massor och att passa så man inte blir fast i handen och det blir dragkamp. Skritt, halt, skritt, halt. Trav, skritt.Vi red ut idag, tillsammans med en kompis. Han skötte sig riktigt bra, pigg men höll sig i skinnet!
funderar dock på om jag ska betsla upp honom när jag rider ut. Idag har jag ett bombers happy tongue vilket funkar superbra för det mesta. Men ute är han jättestark och ligger på. Han sticker inte, men jag har typ noll kontroll har funderat på babypelham, någon som har erfarenhet eller kan tipsa om att annat bett?