Alexandra_W
Trådstartare
Stack du honom 3 ggr?
Jag hade inte sprutat iom att han är så ny, så liten o definitivt varken bremsat, eller satt fast. Jag gör aldrig så ens med vuxna hästar
Drogad dagen innan......
Det kan lätt ge problem hela livet.
Hippotrim var väl ett enkelt förstahandsval för en fölunge eller att man börjar med spritomslag.
Man använder absolut inte sprit på sår nowadays. Och vad gäller hippotrim kontra PC så var och är PC ett bättre val än hippotrim för hans sår enligt veterinären. Jag brukar inte ifrågasätta deras val av preparat, men jag frågade faktiskt igår eftersom jag hade hippotrim hemma. Men PC var bättre val - och då litar jag ju på det. Det är trots allt de som är veterinär och inte jag
Varför skulle han "lätt få problem hela livet" menar du?
Jag är betydligt mer för en brems än för slagsmål, alldeles särskilt med de små. På samma vis som jag är mer för sedering än slagsmål, särskilt på de små. De behöver inte få en massa negativa erfarenheter av t ex veterinärer.
Och ja, jag stack honom tre gånger, och han reagerade inte på det en enda av gångerna. Utan reaktionen kom när sprutan kopplades på. Vilket kan ha fått sin förklaring när jag fick veta det om chippningen.