Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är söt som socker! Tyvärr ingen snö längre, bilderna är ngn vecka gamla .Sötnöt. Och lyx att ni har snö =)
Han är söt som socker! Tyvärr ingen snö längre, bilderna är ngn vecka gamla .
Har du någon "helfigursbild" på den fodringslösningen? =)
Jag menade inte att hon var rejäl som i grov.
Din märr Är väldigt lik min. Visst är hon dräktig med Temptation?
Gillar den hingsten Mycket. Den kommer att bli fin-finast.
Har ingen perfekt bild på lager, men kan ta en om du vill. Vi har gjort om dem lite sedan bilden nedan, men grunddesignen är kvar. Det är en pall i bottnen med sidor som man staplar på varandra. Vi har lagt på ett slån som håller ihop sido-lagrena med tanke på säkerheten. Sedan spikar man fast två plankor på sidorna som på bilden, och högst upp (syns inte här)spikar vi fast en tvärs över som håller ihop allt.
Vi har gjort om hur vi hänger upp nätena mot vad som syns på denna bild, nu har vi en metallögla (som den nedan) som spikas upp. I de övre hörnen på slowfeednätet trär vi på karbinhakar som hängs i öglorna. Binder sedan de nedre hörnen på nätet till sidostolpen med hjälp av ett snöre.
Det är lite knöligt att fylla näten men det blir inget spill och de står stadigt.
Åh, blev ni också av med den :/
En jävla skitvinter det här. Särskilt för föl
Har sådan tur som fått en så snäll fölis ( eller åring kallas hon väl nu) tog de första 3- minuterspromendarena idag och hon var så snäll trots att hon stått på box i 10 dagar. En brall på morgonpromenaden men ingen på kvällen.
Stod och ryktade och pysslade i en timme bara för att mysa med henne. Känns så tråkigt att stänga in henne i box 23h 54 min om dygnet så när boxvilan är över så kommer jag nog nästan ha nött bort pälsen , men i övermorgon blir det promenad 2*4 minuter och om två veckor ska vi vara uppe i 2*10, sakta men säkert går det framåt
Ja, riktigt dåligt väder. Men bara för att jag sa något så vaknade jag till ett vitt landskap! Så nu har vi snö igen . Jag har minskat tiden dom står inne på natten och är rädd att lillen har tappat lite av det.. Mer protein behöver han men jag håller på att vänja in honom på sojan så jag jag kan inte ge "fulldosering" än.. Skulle kanske kunna öka på med linfrökakan men han vägrar äta blött foder..
Bildbevis på snön:
Vi har lika sen imorse =) Jag försöker ignorera att den ska försvinna strax igen....
Min lilla fick ju en hovböld i lördags och för att allt skulle kunna ske utan problem fick hon lugnande samt även bedövning efter tag när vet var tvungen att verka upp lite mer. Hon var jätteduktig när den verkades upp och gipsades, mycket stolt matte!
Idag däremot upptäckte jag att hon "tappat" sitt gipsbandage så det var bara att ringa vet igen och idag visste lillan precis vad som skulle hända och hon hade inga planer på att samarbeta.... Vet kunde inte ens ge henne lugnande, vi flög som vantar både hon och jag.... Till slut fick hon ge det i muskeln istället då vi inte ville att fölis skulle skada sig själv eller oss. Jäklar vad stark hon är! Duktig på att balansera på 2 ben oxå! Sen gick det bra som tur var men jag ser inte fram emot när gipset ska bort och vi ska ge lugnande igen.....