Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför ger man sig på en bara man gör olika. Finns det någon regelbok jag har missat? Bara jag gör saker annorlunda än några andra betyder inte att det är fel.
Jag har dock inte sett några problem med daglig hantering i meningen ta in/ut, visitera, kratsa hovar och damma av lite med en borste, spraya flugmedel osv.
Så noll/minimal hantering ser jag inte som nödvändigt. Men det där extra kan bli för mkt - alltså lära trick, börja träna osv.
Jag har dock inte sett några problem med daglig hantering i meningen ta in/ut, visitera, kratsa hovar och damma av lite med en borste, spraya flugmedel osv.
Så noll/minimal hantering ser jag inte som nödvändigt. Men det där extra kan bli för mkt - alltså lära trick, börja träna osv.
Ja regelbok var väl sagt med lite ironi inblandat, men seriöst. Hur gamla är ni egentligen? Varför inte bara låta folk lägga upp sina föl och göra en ny tråd där man kan diskutera vem är bäst och vem vet mest?
Ja regelbok var väl sagt med lite ironi inblandat, men seriöst. Hur gamla är ni egentligen? Varför inte bara låta folk lägga upp sina föl och göra en ny tråd där man kan diskutera vem är bäst och vem vet mest?
Du kanske inte behöver förkasta råden du fått. Ha dem i bakhuvudet när du hanterar din unghäst?Jaha, du har jobbat/jobbar som unghästtränare. Hos vem har du utbildat dig, eller fått färdigheten kan man väl också säga? Hade varit kul att få han eller henne bedömma oss.
Jaha, du har jobbat/jobbar som unghästtränare. Hos vem har du utbildat dig, eller fått färdigheten kan man väl också säga? Hade varit kul att få han eller henne bedömma oss.
Ska kolla tänderna under nästa vaxinering.
Som någon nämde tidigare att jag borde lägga all min energi på att lyfta hans hovar, ja det gör jag och dagligen, vet precis som alla andra hur viktigt det är att de lyfter sina hovar. Som sagt när han kom till oss var han inte hanterad. Det enda han gjorde var att sparka ut när man ville lyfta bakhovar. Det löste vi med hjälp av grimskaft. Efter att ha fattat att det ger ingen effekt på att sparka när jag lyfter hovar och jag endå håller i de fanns det ju ingen mening att vifta med de heller. Nu tränar vi att samtidigt när han får mat från skrubban håller jag på med hovarna. Har fått byta av grimskaftet ett par gånger mot hand och krafsa några gånger men det är långt ifrån vad det måste vara innan jag kan säga att det är bra.